در یونان باید از کجاها دیدن کنیم؟

به گزارش گردشگران شاد، یونان نام یکی از کهن ترین کشورهای تاریخ دنیا است که خب البته خودتان آن را تا حدودی می شناسید. افسانه های یونانی، اندیشمندان بزرگی که جملات با ارزش هر کدام از انها امروز در کتاب ها دیده می شوند، جنگ های یونان و… همواره به گوش ما خورده اند. اما خب دنیای امروز یونان بسیار متفاوت تر از آن چیزی است که در گذشته وجود داشته است. همین چند سال پیش بود که یونان دچار بحران مالی بزرگی شد که در ادامه به دیگر کشورهای اروپایی هم سرایت کرد.

در یونان باید از کجاها دیدن کنیم؟

ولی اگر علاقه مند به بازدید از جاذبه های تاریخی هستید، یونان بی شک همچنان برترین گزینه در اروپاست که می توانید به آن سفر کنید؛ در هر شهر این کشور بناهای تاریخی متعدد بجای مانده از دوران شکوه یونان به چشم می خورد که تماشای آنها برای شما حتما خاطره انگیز خواهد بود.

آتن، ستاپا، فیلیپپس، لپتکاری، اورایوکاسترن، کارفس، ذیاکوفتی و… از دیدنی ترین شهرهای این کشور هستند که هر کی می توانند مقصد گردشگری بسیار هیجان انگیزی برای شما باشند. بگذارید چند جاذبه گردشگری و تفریحی شهرهای مختلف یونان را به شما معرفی کنیم تا هم به شما بگوییم که در یونان باید از کجاها دیدن کنیم؟ و هم شاید بتوانید تصمیم خود را برای مقصد توریستی اروپایی تان راحت تر بگیرید.

Mycenae، شهری که باید دید

Mycenae نام یکی از تاریخی ترین شهرهای یونان است که طبیعتا نام آن را کمتر از آتن شنیده اید. موکنای در 90 کیلومتری جنوب غربی یونان واقع شده که اکنون تنها یک منطقه باستان شناسی با معماری های خیره کننده است. موکنای زمانی معروف ترین شهر یونان باستان بود که نام آن در تاریخ این کشور به کرات ذکر شده است.

لازم به ذکر است این مکان نقشی اساسی در شکل دریافت فرهنگ کلاسیک یونانی داشته و البته رابطه نزدیکی با حماسه ایلیاد، هومر و اودیسه داشته است.

جزیره زیبای Santorini

جزیره سنتورینی یا حتی ترا معروف ترین جزیره یونان است که بی شک تصاویر زیبای آن را بارها دیده اید. نکته قابل توجه در مورد این جزیره این است که حدود 3500 پیش توسط فوران بزرگ یکی از آتش فشان ها پدید امده است. تقریبا می توان گفت امکان ندارد که گردشگری به یونان سفر کند و حداقل یکبار از این جزیره دیدن نکند؛ خانه های موجود در این جزیره با رنگ های متفاوت و چشم نوازش تحسین و تعجب هر گردشگری را بر می انگیزد. مطمئن باشید جزیره سنتورینی از بهترین جاذبه های گردشگری یونان است که می توانید در سفر خود به این کشور از تماشای آن لذت ببرید.

آتن، شهری که همه آن را می شناسند

آتن پایتخت یونان است و قدمتی بالغ بر 3000 سال دارد! پلاکا یکی از قدیمی ترین مناطق آتن است که سابقه سکونت در آن نیز حدود 5000 سال است که در نوع خود بسیار جالب توجه می باشد. بناهای تاریخی متعدد آتن به همراه کلیساهای باستانی و تپه های آکروپولیس از جمله شناخته شده ترین جاهای دیدنی آتن محسوب می شوند.

اما خیابان های آتن نیز بسیار زیبا هستند که توصیه می کنیم با پیاده روی در آنها کمی به ذهن خود آرامش ببخشید؛ قدم زدن در خیابان هایی که دارای انواع درختان مرکبات همچون پرتقال می باشد، بدون شک برای شما بسیار دلچسب و شیرین خواهد بود.

غذاهای یونانی رو نباید فراموش کنید!

در بیشتر رستوران های بین المللی شهرهای مختلف کشورمان معمولا نام حداقل یک غذای یونانی به چشم می خورد و این نشان دهنده از سازگاری غذاهای این کشور با مزاج ایرانی است. طبیعتا چشیدن غذاهای یونانی آن هم در خود یونان بسیار هیجان انگیزتر خواهد بود.

هشت پا کبابی، پنیر فتا، مغز کاج پیچیده شده و نوشیدنی اوزو از جمله لذیذترین و محبوب ترین دسرهای یونانی هستند که استثناء یکی دو مورد از آنها خصوصا هشت پا با مزاج شما سازگار نخواهد بود!

فستیوال پاتراس

پاتراس از بزرگترین و البته قدیمی ترین فستیوال ها در اروپاست که در ژانویه برگزار می گردد و ترکیبی از رژه، جشن مخصوص بچه ها، شکار گنج پنهان(!) و… می باشد. بعلاوه این فستیوال شاد و هیجان انگیز با آتش بازی، سرو غذاهای محلی و موسیقی نیز همراه می باشد که شرکت در آن بی شک تجربه ای منحصر به فرد برای شما خواهد بود.

منبع: جاده های سبز

به "در یونان باید از کجاها دیدن کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در یونان باید از کجاها دیدن کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید