سلطانی: برگزاری رقابت&zwnjهای لیگ به نفع تکواندو خواهد بود، در پایین ماندن قراردادهای تکواندو خودمان مقصریم

به گزارش گردشگران شاد، سرمربی تیم تکواندوی پاس گفت: شرایط برگزاری مسابقات لیگ در امسال سخت خواهد بود و فدراسیون و تیم ها با مشکلاتی روبرو خواهند بود، اما برگزاری لیگ در نهایت به نفع تکواندوست.

سلطانی: برگزاری رقابت&zwnjهای لیگ به نفع تکواندو خواهد بود، در پایین ماندن قراردادهای تکواندو خودمان مقصریم

مرتضی سلطانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی گردشگران شاد، درباره احتمال برگزاری لیگ برتر تکواندو در بهمن ماه گفت: تمرینات خود را آغاز کردیم و در کوشش هستیم تا در صورت برگزاری مسابقات نتایجی آبرومندانه کسب کنیم. البته شرایط سال جاری خیلی نسبت به سال های گذشته فرق خواهد داشت و انگیزه و آمادگی بچه ها پایین است و مسلماً مسابقات لیگ تکواندو مانند سالیان قبل نخواهد بود.

وی توضیح داد: مطمئنم اگر لیگ برگزار نگردد تکواندو ضعیف تر هم خواهد شد و ورزشکاران این رشته با انگیزه کمتر تمرین خواهند کرد. زمزمه آغاز لیگ باعث شده است تا ورزشکاران تمرینات خود را آغاز نمایند و باید ببینیم در عمل شرایط پروتکل های بهداشتی قابل اجرا خواهد بود یا نه. از طرفی شرایط برگزاری مسابقات سال جاری هزینه های را به تیم ها تحمیل نموده است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور قابل تحمل نیست. با همه این تفاسیر برگزار لیگ را به نفع تکواندوی ایران می دانم.

سرمربی تیم تکواندوی پاس درباره اینکه مخالفان برگزاری مسابقات، انجام لیگ را با توجه به عدم اعلام برنامه رویدادهای آینده از سوی فدراسیون جهانی غیرمنطقی می دانند، گفت: تکواندوی ما تنها دو ملی پوش المپیکی و چند بازیکن ملی نیست. نفرات المپیکی برنامه خودشان را دارند و هر تورنمنتی نیز اعلام گردد این عزیزان در آن حضور خواهند داشت. نباید تکواندو به خاطر ملی پوشان تعطیل گردد و باید آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی پشتوانه و رقیب داشته باشند تا انگیزه خود را حفظ نمایند.

سلطانی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم لیگ را تعطیل کنیم مطمئن باشید ضرر خواهیم کرد و با برگزاری لیگ متوجه خواهیم شد که تعطیلی یک سال اخیر تا چه حد در سطح مسابقات تأثیر گذاشته است. در این مدت خیلی از ورزشکاران تکواندو را رها نموده و سراغ رشته های دیگر رفتند. درست است، شرایط برگزاری مسابقات سخت خواهد بود و فدراسیون و تیم ها با مشکلاتی همراه خواهند بود، اما برگزاری لیگ در نهایت به نفع تکواندوست.

وی با انتقاد از سیاست های چندگانه در ورزش ایران گفت: متأسفانه در کشور ما و به خصوص در ورزش سیاست یک بام و دو هوا وجود دارد که برای من قابل هضم نیست. چگونه لیگ فوتبال با این همه درگیری برگزار می گردد، اما سایر رشته ها تعطیل هستند؟! ما شاهد هستیم خیلی از مشاغل باز هستند، اما فقط زورشان به ورزش می رسد و آن را تعطیل کردند.

سرمربی تیم تکواندوی پاس گفت: نان خیلی از مربیان در یک سال اخیر آجر شده و آنها شرمسار خانواده شان شدند، اما با این شرایط مشاهده می کنید خیلی از مشاغل پرخطرتر و بی تأثیر باز هستند. این دوگانگی ها آزاردهنده است. وقتی لیگ های فوتبال، والیبال، بسکتبال و کشتی برگزار می شوند، قطعاً امکان برگزاری لیگ تکواندو نیز وجود دارد. باید موارد و مسائل بهداشتی رعایت شوند، اما زندگی قابل تعطیل کردن نیست.

سلطانی در واکنش به اعتراض بعضی تکواندوکاران به مبالغ پایین قراردادهای لیگ تکواندو گفت: واقعاً این مبالغ در شأن مربیان و تکواندوکاران ما نیست، اما خود ما نیز در این موضوع مقصر هستیم. منِ مربی همواره کوشش می کنم با هر ترفندی قرارداد بازیکنان را کاهش بدهم و آنها را جذب کنم. این اتفاق در بعضی باشگاه ها که شرایط اقتصادی خوبی ندارند شاید طبیعی باشد، اما از باشگاه هایی که شرایط اقتصادی خوبی دارند و در رشته های دیگر نیز تیمداری می نمایند انتظار می رود متناسب با قرارداد سایر رشته ها به تکواندو یاری نمایند.

وی اضافه کرد: فلسفه باشگاه پاس و چارچوب آن معین است. اگر باشگاه های دیگر قراردادها را بالا ببرند، مسئولان باشگاه پاس تصمیم می گیرند یا با شرایط جدید خود را وفق بدهند و اگر نتوانند، قید تیمداری را می زنند و یا در سطح پایین تر با سربازها و پرسنل کادری خود فعالیت می نمایند. البته در لیگ فعلی شرایط اقتصادی با حضور تیم های فتح صدر البرز، مس کرمان، شهرداری ورامین، پالایش و نفت و دانشگاه آزاد بهتر شده است.

مربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: این باشگاه ها توان اقتصادی نسبتاً خوبی دارند و می توانند به افزایش سطح قراردادها یاری نمایند. از طرفی با وجود مربیان بسیار خوبی که داریم شاهد هستیم مربیان ملی با 20 میلیون تومان در حال فعالیت در لیگ هستند. مربیانی مانند زوار و خلیفه با وجود کوله باری از افتخارات با قراردادهای ناچیز فعالیت می نمایند، اما شاهد هستیم مربیانی که نصف این عزیزان افتخارات ندارند در رشته های دیگر قراردادهای چند برابری می بندند.

سلطانی خاطر نشان کرد: 16 تیم در لیگ برتر و حدود 20 تیم در لیگ دسته یک فوتبال حاضر دارند. چرا ما نباید بتوانیم چهار پنج باشگاه را راضی کنیم در لیگ تکواندو نیز تیمداری نمایند؟! این باشگاه ها با پول دو بازیکن فوتبال می توانند بهترین تیم را در لیگ تکواندو ببندند و سهمیه جام باشگاه آسیا را کسب نمایند و حتی در صورت قهرمانی به عنوان نماینده کشورمان در جام جهانی تکواندو حضور داشته باشند که تبلیغ بسیار خوبی برای آنها خواهد بود.

وی تأکید کرد: باید قبول کنیم خودمان کوتاهی داشتیم و ضعیف عمل کردیم. در تکواندو ما یک خانواده هستیم و وقتی می گویم خودمان ضعیف عمل کردیم شامل همه ما از صدر تا ذیل این رشته است. زمانی از اصفهان تیم های پلی اکریل، سپاهان، ذوب آهن و هسا حضور داشتند که باشگاه های متمولی هستند، اما باید پرسید الان کجا هستند. برای حضور این باشگاه احتیاج به رایزنی و تشکیل یک کمیته قوی است تا ارتباط برقرار نمایند و پیگیر حضور این باشگاه ها در تکواندو باشند.

سرمربی تیم پاس در خاتمه به گردشگران شاد گفت: کشتی از کجا می تواند برای یک نیم فصل قرارداد 600 میلیونی با ورزشکار ببندد که ما در تکواندو نمی توانیم؟! مگر غیر از کشتی، تکواندو و وزنه برداری و اخیراً کاراته چند رشته داریم که بتوانند در المپیک افتخارآفرینی نمایند؟ چرا ارقام قراردادهای لیگ کشتی این قدر بالاست، اما تکواندو این کار را نمی تواند انجام بدهد؟ در این موضوع همانطور که گفتم از منِ سلطانی تا بقیه مقصر هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سلطانی: برگزاری رقابت&zwnjهای لیگ به نفع تکواندو خواهد بود، در پایین ماندن قراردادهای تکواندو خودمان مقصریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطانی: برگزاری رقابت&zwnjهای لیگ به نفع تکواندو خواهد بود، در پایین ماندن قراردادهای تکواندو خودمان مقصریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید