مطب های همدان برای جلوگیری از حضور مردم در بیمارستان ها در ایام نوروز باز است

به گزارش گردشگران شاد، خبرنگاران/همدان رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با تأکید بر اینکه مردم تا حد ممکن از مراجعه به بیمارستان ها خودداری کنند، گفت: برای جلوگیری از حضور مردم در بیمارستان ها و گسترش شیوع کروناویروس مطب ها در ایام نوروز باز بوده و مردم می توانند در صورت اضطرار به آنها مراجعه کنند.

مطب های همدان برای جلوگیری از حضور مردم در بیمارستان ها در ایام نوروز باز است

دکتر علیرضا مدرکیان چهارشنبه 28 اسفندماه در جمع گردشگران شاد، کروناویروس را اتفاقی غیرمنتظره برای جامعه پزشکی دانست و اظهار کرد: استنباط جامعه پزشکی این بود که برای تمام بیماری ها راهکار خوب و مؤثری وجود دارد اما پیدایش کروناویروس نشان داد که جهت تحقیقات علوم پزشکی همیشه باز بوده و ادامه خواهد داشت و امیدواریم با تلاش همه اعضای جامعه پزشکی راهکارهایی برای پیشگیری و درمان این بیماری یافت شود.

وی درباره قابل اعتماد بودن آمارهای وزارت بهداشت در زمینه افراد مبتلا به کروناویروس بیان نمود: آمار ارائه شده از طرف وزارت بهداشت درباره افراد مبتلا به کروناویروس تا حد زیادی قابل اعتماد است چرا که معیار تشخیص افراد مبتلا به کووید19 تست مثبت PCR است و براساس موارد قطعی این تست، آمار افراد مبتلا به دست می آید.

مدرکیان با بیان اینکه تست مثبت PCR تنها روش تشخیص کروناویروس نیست، افزود: آمار ارائه شده از طرف وزارت بهداشت برای مراکز علمی و درمانی بسیار کاربردی و مؤثر بوده و به فهم بهتر شرایط کمک می کند همچنین طبق این آمار کروناویروس در ایران با فدارکاری و ایثارگری جوامع پزشکی و پرستاری مدیریت و کنترل خواهد شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با بیان اینکه جامعه پزشکی طی دو سال گذشته مورد هجمه جامعه و رسانه ها قرار گرفته بود، اظهار داشت: پیدایش کروناویروس به مردم و جامعه ثابت کرد که پزشکان همیشه همراه و همپای مردم بوده و هستند و نباید با بدگویی از جامعه پزشکی ذهن مردم را آشفته کرده و باعث سلب اعتماد آنها شد.

وی با بیان اینکه اکنون این حسن اعتماد میان مردم و پزشکان وجود دارد، گفت: پزشکان و پرستاران در این ایام به صورت مداوم و شبانه روزی با بیماران در ارتباط بوده و به آنها خدمات مربوطه را ارائه می دهند و تعدادی از آنها در این جهت جان خود را از دست می دهند.

مدرکیان وظیفه شناسی و مسئولیت حرفه ای را از اولویت های اصلی جامعه پزشکی معرفی کرد و افزود: طی یک ماه گذشته و با شیوع کروناویروس در همدان مراجعه مردم به مطب ها بسیار کاهش یافته است اما پزشکان خدمات رسانی را قطع نکرده و مطب های خود را باز نگه داشته اند.

وی با بیان اینکه تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر تعطیلی مطب ها به سازمان نظام پزشکی همدان نرسیده است، تأکید کرد: زنجیره انتقال کروناویروس باید کُند شده و یا در صورت امکان شکسته شود تا بیشتر جامعه از این بیماری مصون مانده و سیستم بهداشتی و درمانی فرصتی برای ارائه راهکارهای مؤثر درمانی و پیشگیری داشته باشد و این امر تنها با در خانه ماندن مردم تحقق پیدا می کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با بیان اینکه 40 درصد از موارد ابتلا در مراکز درمانی صورت می گیرد، افزود: مردم تا حد ممکن از مراجعه به بیمارستان ها خودداری کنند.

مدرکیان بیان نمود: برای جلوگیری از مراجعه مردم به بیمارستان ها و گسترش شیوع کروناویروس توسط سازمان نظام پزشکی فراخوانی به پزشکان داده شد که در ایام نوروز مطب های خود را باز نگاه دارند تا مردم به جای بیمارستان ها به مطب مراجعه کرده و اطمینان خاطر داشته باشند که جامعه پزشکی سرکار خود هستند و وظایفشان را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه تمام گروه های شغلی و تخصصی زیرمجموعه نظام پزشکی از این فراخوان باروی گشاده استقبال کردند، گفت: بازگشایی مطب ها در ایام شیوع کروناویروس و عید نوروز هیچ سود مادی نداشته و پزشکان نیز تمایل دارند عید را در کنار خانواده هایشان سپری کنند اما با توجه به شرایط موجود و حساسیت های ایجاد شده درباره کروناویروس، پزشکان درخواست سازمان نظام پزشکی را قبول کرده و مطب ها با ساعات کاری خاصی در ایام عید فعال هستند.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با تأکید مجدد درباره اینکه مردم در این ایام از مراجعه به بیمارستان ها خودداری کنند، اظهار داشت: در صورت اضطرار برای درمان بیماری مردم می توانند به مطب ها مراجعه کنند چرا که با کاهش اجتماعات غیرضروری فرایند ابتلا به کروناویروس کُند می شود.

مدرکیان با بیان اینکه 13 مرکز رادیولوژی و سونوگرافی در ایام عید نوروز آماده خدمت رسانی به مردم هستند، اظهار کرد: ارائه مشاوره رایگان به مردم توسط پزشکان یکی دیگر از طرح های سازمان نظام پزشکی همدان برای جلوگیری از حضور مردم در بیمارستان ها است که فراخوان این طرح داده شد و بسکمک از پزشکان برا انجام این کار اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه مردم می توانند سوالات پزشکی ضروری خود را با مراجعه به سایت نظام پزشکی همدان به آدرس Hamedn.mc.ir و صفحه اینستاگرامی@ Hamedanmc از پزشک مربوطه جویا شوند، شرح داد: با کاهش مراجعات به بیمارستان ها کادردرمانی می توانند انرژی خود را برای درمان و مدیریت کروناویروس متمرکر کنند.

مدرکیان رادیولوژی را یکی از روش های تشخیص کروناویروس برشمرد و گفت: کلینیک سبز مجاور بیمارستان بوعلی همدان، 18 داروخانه، ساختمان پزشکان خواجه رشید و کلینیک پاستور در ایام نوروز آماده خدمات رسانی به مردم هستند.

وی از بستری بودن چند تن از پرستاران و پزشکان همدانی به علت ابتلا به کروناویروس خبر داد و بیان نمود: بعد از اعلام فراخوان درباره کمبود نیرو تعدادی از پزشکان و پرستاران همدان در راستای حمایت از همکاران خود و کمک رسانی به مردم به بیمارستان های قم رفتند همچنین خوشبختانه در همدان کمبود نیرو وجود نداشته و همه آماده و پایه کار در خدمت رسانی به مردم هستند.

مدرکیان شرح داد: بیمارستان سینا خط اول مقابله و درمان کروناویروس است و بقیه بیمارستان های همدان نیز آمادگی پذیرش بیمار را دارند و به طور محدود در بعضی از آنها بیمار مبتلا به کروناویروس پذیرش شده همچنین ظرفیت خوبی در استان همدان برای مقابله با کروناویروس پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه بچه ها نیز به کروناویروس مبتلا می شوند اما شرایط آنها وخیم نیست، گفت: تا به امروز در همدان کودکی به علت ابتلا به کرونا ویروس بستری نشده اما بچه ها باید موارد بهداشتی را رعایت کنند چرا که می توانند به اطرافیانشان منتقل کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مطب های همدان برای جلوگیری از حضور مردم در بیمارستان ها در ایام نوروز باز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطب های همدان برای جلوگیری از حضور مردم در بیمارستان ها در ایام نوروز باز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید