افزایش مراجعه بیماران کرونا به مراکز درمانی برخی شهر ها

به گزارش گردشگران شاد، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در برخی استان ها میزان مراجعه بیماران کرونای سرپایی درحال افزایش است که نتیجه آن بالارفتن آمار بستری و مرگ ومیر خواهد بود.

افزایش مراجعه بیماران کرونا به مراکز درمانی برخی شهر ها

به گزارش فارس، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ارتباط زنده تلویزیونی گفت: خوشبختانه شرایط نسبتا در کشور از لحاظ شیوع بیماری کرونا داریم و باید اعلام کنیم که هیچ شهر قرمزی در سطح کشور نداریم. شهر های قرمز در استان مازندارن به نارنجی تبدیل شدند و در سطح کشور درحال حاضر 19 شهر نارنجی، 256 شهر آبی و 157 شهر زرد داریم. این موضوع می تواند خوشحال کننده باشد، اما به صورت جدی تذکر می دهم که هفته گذشته شاهد پروتکل شکنی در برخی شهر ها بودیم و یکی از شهر هایی که پروتکل در آن رعایت نشد کاشان بود که تذکرات لازم داده شده است.

رئیسی با بیان اینکه یکی از نگرانی ها ما رشد 47 درصدی تردد ها است و این موضوع به طور جدی نگران کننده است گفت: هرگونه عدم رعایت پروتکل منجر به بدتر شدن شرایط می شود، مردم ما در رعایت پروتکل ها افتخار آفرینی کردند و باید از این موضوع مراقبت کنیم به دلیل اینکه عدم رعایت می تواند منجر به بازگشت محدودیت ها شود.

رئیسی ادامه داد: در سطح دنیا می بینیم که ویروس ضعیف نشده است بلکه قوی تر شده است، ویروس انگلیسی درحال حاضر حدود 60 کشور دنیا را درگیر کرده است و قدرت بیشتری دارد و جوانان را درگیر می کند، آخرین گزارش ها نشان می دهد قدرت کشندگی و میزان مرگ و میر در ویروس جدید بالاتر است. باید قاطعانه جلوی هرگونه تجمعی ایستاد. دورهمی خانوادگی، مسافرت و هرگونه تجمعی می تواند منجر به مرگ و میر شود و ما وظیفه داریم هشدار بدهیم به دلیل اینکه ما مسوول سلامت مردم هستیم.

وی گفت: در مقوله سلامت معامله نخواهیم کرد و سفت و محکم پای رعایت پروتکل ها ایستاده ایم، در هفته جاری درخصوص بازنگری محدودیت ها به دلیل افزایش تجمعات تصمیماتی گرفته خواهیم گرفت. در تیر و مرداد به دلیل ساده انگاری شاهد موج جدید بودیم؛ هر موج جدید منجر به 10 هزار مرگ می شود و 10 هزار خانواده داغدار می شوند، ویروس جدید جوانان را درگیر می کند و امیدواریم بتوانیم با رعایت پروتکل ها شاهد ادامه فرایند ثبات در کشور باشیم. به هیچ وجه نمی شود با سلامت مردم شوخی کرد و باید قاطعانه روی این موضوع ایستاد، در برخی استان ها میزان بیماران سرپایی درحال افزایش است که نتیجه آن بالارفتن آمار بستری و مرگ ومیر خواهد بود.

منبع: فرارو

به "افزایش مراجعه بیماران کرونا به مراکز درمانی برخی شهر ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مراجعه بیماران کرونا به مراکز درمانی برخی شهر ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید