سلامتی و پزشکی

بیماری ام اس افراد جوان را درگیر می نماید

نایب رئیس انجمن ام اس ایران، از بیماری ام اس به عنوان بیماری نام برد که افراد جوان را درگیر می نماید.

28 خرداد 1400

پزشکان دیگو مارادونا حبس می شوند؟

دیگو مارادونا در تاریخ 25 نوامبر 2020 بر اثر سکته قلبی که چند روز پس از عمل جراحی مغزش به او دست داد، جان سپرد. از آن روز تا کنون پرونده ای برای تحقیق درباره شناسایی عوامل و مقصران احتمالی در وقوع این اتفاق در جریان است. پزشکی قانونی آرژانتین پیش از این گزارش...

26 خرداد 1400

قرنطینه 60 مسافر در مبادی مرزی کشور

رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر گفت: در طرح مراقبت بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مبادی مرزی کشور 60 نفر قرنطینه شدند.

24 خرداد 1400

باید مهرماه به آموزش حضوری برگردیم، واکسیناسیون تمامی دانشجویان تا اواخر شهریور

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت از واکسیناسیون تمامی دانشجویان دو حوزه وزارت بهداشت و علوم تا اواخر شهریور ماه اطلاع داد و گفت: آموزش مجازی به دانشجویان ضربه وارد نموده و ما باید هر چه زودتر به شرایط عادی آموزش که همان حضور دانشجویان در دانشگاه ها...

21 خرداد 1400

نخستین اسپری ضدکرونای ایرانی رونمایی شد

اولین اسپری ضدکرونای ایرانی با حضور علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری امروز (پنجشنبه) در محل این بیمارستان رونمایی شد.

18 خرداد 1400

نرم افزاری که مناسب ترین آزمایشگاه پزشکی را پیدا می نماید

محققان کشور در یک پژوهش کاربردی، پیروز به طراحی نرم افزاری شده اند که می تواند به راحتی اطلاعات مربوط به آزمایشگاه های تشخیص طبی مختلف را ارائه داده و مناسب ترین آن ها را پیشنهاد دهد.

9 خرداد 1400

روابط تهران و زاگرب در حوزه گردشگری و ورزش توسعه می یابد

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، روابط تهران و زاگرب در حوزه گردشگری و ورزش توسعه می یابد.

6 خرداد 1400

غلامرضا نوروزی: از همه المپین ها تست سریع کرونا گرفته خواهد شد

غلامرضا نوروزی در مصاحبه با خبرنگاران، با تاکید بر اینکه مرحله نخست واکسیناسیون ورزشکاران اعزامی به بازی های المپیک با تزریق واکسن به ورزشکاران جامانده در حال پیگیری است، گفت: طبق استاندارد مربوط به واکسیناسیون کرونا از سه هفته دیگر واکسیناسیون المپین...

5 خرداد 1400

اخبار ضدونقیض درباره طرح استیضاح وزیر بهداشت

با بالا دریافت موج چهارم کرونا و افزایش مرگ و میر ناشی زمزمه های طرح استیضاح وزیر بهداشت در مجلس مطرح شده است. با این حال هیات رئیسه مجلس این خبر را شایعه خوانده است.

31 اردیبهشت 1400

یک ماده غذایی عفونت گوش را درمان می کند

صدا و سیما/ عفونت گوش، یکی از دردآورترین مشکلاتی است که یک فرد می تواند تجربه کند. این درد می تواند به صورت ضربانی باشد یا تیز و سوزاننده. اگر با عفونت گوش آشنا باشید، می دانید که تحمل آن چقدر سخت است.

30 اردیبهشت 1400

(ویدئو) تزریق واکسن ایرانی کرونا به مینو محرز

فاز سوم مطالعات بالینی واکسن کوو برکت ایران صبح امروز با تزریق به تعدادی از داوطلبان در تهران شروع شد.

27 اردیبهشت 1400

انتشار 5 اثر پژوهشی جدید با موضوع کرونا توسط پژوهشگاه قوه قضاییه

پژوهشگاه قوه قضاییه 5 اثر علمی - پژوهشی جدید با موضوع چالش های حقوقی داخلی و بین المللی ناشی از شیوع ویروس کرونا منتشر کرد.

19 اردیبهشت 1400

حریری مسئولیت لغو سفر دیاب را نپذیرفت

ایسنا نوشت:دفتر رسانه ای سعد حریری با صدور بیانیه ای هر گونه دخالت در لغو سفر دیاب به عراق را رد کرد. همچنین یک مقام عراقی در دفتر نخست وزیر عراق با رد شایعات مطرح شده در رسانه های لبنان، علت تعویق سفر نخست وزیر لبنان به این کشور را توضیح داد.

17 اردیبهشت 1400

عراقچی: دست ما در مذاکره پُر است

معاون وزیر امور خارجه گفت: اگر مذاکره در وین در آن مسیری که ما می خواهیم جلو برود و بتوانیم سریع تر به فهرست تحریم هایی که آمریکا باید بردارد، برسیم طبیعی است که مذاکره ادامه پیدا می نماید.

15 اردیبهشت 1400

بهترین پارچه برای ساخت ماسک خانگی چیست؟

استفاده از ماسک می تواند از شما و دیگران در برابر کووید-19 محافظت کند اما یافته های موسسه فناوری جورجیا نشان می دهد جنس مواد و تعداد لایه های پارچه استفاده شده در ماسک به طور قابل توجهی بر روی میزان در معرض بیماری قرار دریافت اثر می گذارد.

12 اردیبهشت 1400

احتمال احیای برجام در 45 روز آینده چقدر است؟!

معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره نتایج مذاکرات سه روزه وین گفت: نتیجه ای که تا به امروز به آن رسیده ایم، این است که در راستا درستی هستیم. سید عباس عراقچی با بیان این که کوشش های هر دو گروه کاری تحریم ها و اقدامات ایران خوب بود، اضافه نمود: همچنان احتیاج...

11 اردیبهشت 1400

برناردسکی؛ سومین کرونایی یوونتوس، تقابل بانوی پیر و ناپولی تحت الشعاع قرار می گیرد؟

باشگاه یوونتوس خبر از مثبت شدن تست کرونای سومین بازیکنش داد و با این شرایط ممکن است بازی این تیم با ناپولی هم تحت الشعاع قرار بگیرد.

3 اردیبهشت 1400

شرح نظام پزشکی درباره واکسیناسیون کادر درمان

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در ارتباط با شرایط واکسیناسیون کادر درمان کشور علیه کووید 19، نکاتی را شرح داد.

30 فروردین 1400

خبرنگاران منابع ارزی صرف واردات فناوری های پیشرفته و توانمندسازی صنایع داخلی گردد

تهران- خبرنگاران- دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: انتظار می رود با برداشته شدن احتمالی تحریم ها در سال 1400، منابع ارزی وارداتی بیشتر صرف واردات ماشین آلات، دانش فنی، تقویت نهضت ساخت داخل و توانمندسازی صنایع داخلی گردد....

20 فروردین 1400

قطعی ترین راه پیشگیری از کرونا ، سفر و دورهمی؛ تعطیل

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به شرایط جهش در ویروس کرونا و احتمال عدم تاثیر واکسن بر روی ویروس جهش یافته، گفت: توصیه می کنم که برای ایام عید برنامه ریزی مسافرت و دورهمی نکنیم؛ چراکه اگر دور هم جمع شویم، دوباره شرایط بیماری مانند قبل شده...

17 فروردین 1400
تعداد: (219)