بیماری ام اس افراد جوان را درگیر می نماید

به گزارش گردشگران شاد، نایب رئیس انجمن ام اس ایران، از بیماری ام اس به عنوان بیماری نام برد که افراد جوان را درگیر می نماید.

بیماری ام اس افراد جوان را درگیر می نماید

به گزارش گروه اجتماعی گردشگران شاد؛ محمدعلی صحرائیان، به مناسبت روز جهانی ام اس، گفت: می دانید که بیماری ام اس در تمام جهان فراگیر شده و کمتر کشوری در جهان هست که تعدادی بیمار ام اس نداشته باشد.

وی اضافه کرد: بیماری ام اس دو خاصیت مهم دارد، یکی اینکه افراد جوان را درگیر می نماید و دیگر آنکه مزمن و طولانی است. بنابراین تمام کشورهای جهان و بیماران و خانواده های آنها کوشش بیشتری می نمایند برای درک بهتر شرایط بیماران و شناساندن بیماری به دیگران و از طرفی ارائه راهکارهای درمانی بهتر.

صحرائیان ادامه داد: فدراسیون جهانی ام اس که متشکل از 80 کشور است از حدود 10 سال پیش روز جهانی ام اس را در ماه مه مشخص نموده است و هر سال نیز یک شعار دارد. شعار سال جاری نیز درک بیشتر و بهتر از بیماری ام اس است.

نایب رئیس انجمن ام اس ایران اضافه کرد: از این نظر که این مسئله یک مفهوم دوگانه است. از یک طرف برای پزشکان است تا کوشش بیشتری بنمایند و واقعیت بیماری ام اس بیشتر شناخته گردد و بتوانند سطح خدمات بیماری ام اس را ارتقا بدهند و راهکارهای بهتری در حیطه پژوهش و آموزش برای ام اس ایجاد گردد. از طرف دیگر مخاطب این شعار مردم و مسئولین جامعه هستند که درک بهتری از بیماران و بیماری ام اس داشته باشند. یعنی بدانیم این بیماری واگیردار نیست، الزاماً ناتوان نماینده نیست، درست است مزمن است اما در طول زمان خود بیمار می تواند بسیاری از کارها را به خوبی انجام دهد و در نهایت اینکه باید خود بیمار هم درک بهتری از بیماری پیدا کند تا چیزهایی که به عنوان افکار ناامید نماینده در جامعه با اسم این بیماری عجین شده کمتر و کمتر گردد.

وی گفت: بنابراین شعار سال جاری روز جهانی ام اس یک شعار سه گانه است، از یک طرف برای متخصصین و پژوهشگران در جهت کوشش بیشتر برای درمان بیماری، از یک طرف برای کنترل و خودمراقبتی بیماران و از طرفی هم برای مردم و مسئولین جامعه برای برنامه ریزی بهتر برای کنترل و کوشش در جهت ارتقای سلامت بیماران.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بیماری ام اس افراد جوان را درگیر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری ام اس افراد جوان را درگیر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید