انتقاد از فیلم تئاتر ترانه های محلی، چرا یک بازیگر کاملا حذف شد

علی سرابی بازیگر تئاتر در مصاحبه با خبرنگاران با انتقاد از اینکه بازی اش در فیلم تئاتر ترانه های محلی نسبت به اجرای زنده این اثر نمایشی متفاوت است و همچنین گله مندی از حذف اپیزود اتوبوس با بازی وی و مارال بنی آدم و پخش این اپیزود با بازیگری دیگر به جای بنی آدم، گفت: نمایش ترانه های محلی اثری بود که محمد رحمانیان بعد از بازگشتش به ایران به صحنه برد و به من نیز پیشنهاد بازی در این اثر نمایشی را داد و من نیز به دلیل اینکه متن را دوست داشتم و علاقمند به حضور در این کار بودم بازی در آن را پذیرفتم.

انتقاد از فیلم تئاتر ترانه های محلی، چرا یک بازیگر کاملا حذف شد

وی ادامه داد: ابتدا قرار بود من تنها در اپیزود اتوبوس این نمایش بازی کنم اما بعدها به دلیل نیامدن بازیگر اپیزود بدوک و علاقه شخصی خودم و مشورت با گروه، در اپیزود بدوک نیز به ایفای نقش پرداختم. در اپیزود اتوبوس مارال بنی آدم که از شاگردان آقای رحمانیان در کانادا بود به عنوان بازیگر مقابل من حضور داشت که ما بعد از 15 جلسه تمرین این اپیزود، 24 اجرا در تئاتر شهر داشتیم اما از آنجا که سفر اجباری برای خانم بنی آدم پیش آمد قرار شد بازیگر دیگری جایگزین او گردد به همین دلیل شایسته ایرانی در چند شب باقی مانده اجرا به جای وی بازی کرد.

سرابی با اشاره به مدت زمان کوتاهی که برای تمرین با شایسته ایرانی برای آماده سازی این اپیزود در اختیار داشتند، عنوان نمود: با شایسته ایرانی برای آماده شدن این اپیزود حدود 5 - 6 جلسه تمرین داشتیم و روزهای انتهای اجرا این اپیزود با حضور من و خانم ایرانی اجرا شد. البته در شب انتهای حضور مارال بنی آدم در اپیزود اتوبوس، تصویربرداری و صدابرداری این اپیزود انجام شد تا در آینده در فیلم کلی اثر جای داده گردد. در شب اولی هم که شایسه ایرانی بازی داشت کل نمایش تصویربرداری شد اما طبق گفته صاحب اثر قرار نبود اپیزودی که با بازی من و شایسته ایرانی تصویربرداری شده در فیلم استفاده گردد.

بازیگر نمایش خشکسالی و دروغ اضافه نمود: شب آخری که خانم بنی آدم در این نمایش حضور داشت بعد از اجرا از حضورش در این نمایش قدردانی شد اما متاسفانه آقای رحمانیان اختلاف نظرهایی با من و مارال بنی آدم پیدا کرد و من به صورت اتفاقی متوجه شدم در فیلمی که از این نمایش منتشر شده کلا نام مارال بنی آدم حذف و در اپیزود مورد نظر قسمت بازی من و شایسه ایرانی جایگزین شده است. حرف من این است که تئاتر هنری زنده است و مطمئنا بازی بازیگر روبرو، روی بازیگر مقابل تاثیر بسیاری دارد. شایسته ایرانی بازیگر قابلی است اما به دلیل کمبود زمان برای تمرین و ناآشنا بودن با متن و دیگر جزئیات نمایش نتوانست بازی کاملی از خود ارایه دهد و طبیعتا بازی او روی بازی من هم تاثیر گذاشت و ما نتوانستیم بازی همگنی داشته باشیم.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون متذکر شد: حساسیت من از این جهت است که برای بازی در این اثر نمایشی در جشن شب بازیگر به عنوان بهترین بازیگر سال تئاتر ایران انتخاب شدم اما اگر کسی اجرای زنده این نمایش را ندیده باشد یا چندین سال بعد این فیلم تئاتر را ببیند درباره جایزه ای که به من اهدا شده چه فکری می نماید. مخاطبان که از اختلاف نظرها اطلاعی ندارند و تنها به بازی ضعیف من در این نمایش توجه می نمایند.

وی توضیح داد: من نارضایتی از انتشار این اپیزود را بارها به وسیله اشکان خطیبی به آقای رحمانیان اعلام کردم و خواستم که همان اپیزود اولی را در فیلم بگنجانند که آقای رحمانیان قبول نکردند. بعد از آن درخواست کردم به دلیل نارضایتی که دارم این اپیزود از فیلم حذف گردد که باز هم نپذیرفتند. حتی پیشنهاد دادم اپیزودی که با بازی من و مارال بنی آدم ضبط شده به خود من بدهند تا در آرشیو شخصی ام آن را نگهداری کنم که باز هم قبول نکردند و گفتند کیفیت تصاویر ضبط شده نامناسب است در حالیکه بخش هایی از همین اپیزود را سال گذشته برای پخش از برنامه سفید شبکه مستند در اختیار من قرار داده بودند.

بازیگر نمایش هیولاخوانی در انتها عنوان نمود: به عنوان بازیگری که 16 - 17 سال است در تئاتر فعال هستم از اینکه بازی ام در این نمایش راضی نماینده نیست و این نمایش به این شکل وارد بازار شده است بسیار ناراضی هستم. فارغ از نادیده دریافت بازی من در این نمایش، این نکته بسیار ناراحت نماینده است که بازیگری را که 24 شب در این نمایش بازی نموده کاملا حذف می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتقاد از فیلم تئاتر ترانه های محلی، چرا یک بازیگر کاملا حذف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از فیلم تئاتر ترانه های محلی، چرا یک بازیگر کاملا حذف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید