توان حضور در مسابقات جهانی را نداریم

به گزارش گردشگران شاد، خبرنگاران/اصفهان رئیس انجمن تریکینگ ایران می گوید: متاسفانه 5 سال پیاپی است که دعوت نامه مسابقات جهانی دریافت می کنیم، اما به دلیل مسائل اقتصادی نمی توانیم، در مسابقات جهانی شرکت کنیم.

توان حضور در مسابقات جهانی را نداریم

رسول علی بابایی در گفت وگو با گردشگران شاد، درباره سابقه این رشته، اظهار کرد: حدود 10سال مشغول فعالیت توسعه رشته تریکینگ در ایران هستیم و در سال 1396 توانستیم این رشته را ثبت وزارت ورزش کنیم.

وی ادامه داد: رشته تریکینگ به مدت چهار سال است که در ایران فعالیت قانونی انجام می دهد و سال جاری توانستیم وارد بخش خصوصی شویم. تریکینگ دومین انجمنی است که وارد بخش خصوصی شده است.

بابایی اضافه نمود: سال جاری همچنین توانستیم، وارد سازمان تربیت بدنی سپاه شویم و یک انجمن مستقل زیر نظر این سازمان راه اندازی شد تا به کادر سپاه این رشته را آموزش دهیم.

رئیس انجمن تریکینگ ایران در مورد مهد این رشته، گفت: پیدایش این رشته از کشور کانادا است و از سال 2000 در دنیا شکل گرفته است. این رشته در فضای مجازی رشد نموده است.

وی ادامه داد: رشته تریکینگ پیش از رسمی شدن در بسیاری از کشورها خودجوش دنبال می شد و در ایران هم 6 سال به این شکل بود و پس از اخذ نمایندگی از فدراسیون دنیای این رشته در فرانسه، ثبت وزارت ورزش شد.

بابایی درباره این رشته و ویژگی های آن، اظهار کرد: تریکینگ ترکیب کامل رشته های رزمی و ژیمناستیک است و تنها رشته ای است که در دنیا به این شکل ترکیب شده است.

وی توضیح داد: فلسفه این رشته مبارزه بدون برخورد است و دو رقیب مقابل هم توانمندی های خود را بدون درگیری به یکدیگر نشان می دهند.

رئیس انجمن تریکینگ ایران، اضافه نمود: این رشته محدودیت حرکتی ندارد و مرتب حرکت های جدیدی در آن ابداع می گردد.

وی درباره مسابقات رشته تریگینگ، اعلام کرد: مسابقات کشوری این رشته را سال جاری در مشهد برگزار خواهیم کرد. مسابقات دنیای نیز 3 ماه یک بار در یک کشور برگزار می گردد و برندهای برتر در دنیا از این رشته سال ها است که حمایت می نمایند.

بابایی گفت: مسابقات اخیر ژاپن را به دلیل مسائل اقتصادی که داشتیم از دست دادیم و متاسفانه 5 سال پیاپی است که دعوت نامه مسابقات دنیای دریافت می کنیم، اما به دلیل همین مشکل نمی توانیم شرکت کنیم و مقامی دنیای تاکنون کسب ننموده ایم.

وی درباره جذب اسپانسر برای تریکینگ، اظهار کرد: اسپانسر برای مسابقات کشوری داشته ایم، اما توان و تمایل به پرداخت اقتصادی برای مسابقات برون مرزی نداشتند.

رئیس انجمن تریکینگ ایران درباره اینکه چرا برندها تمایل به اسپانسر شدن این رشته در مسابقات برون مرزی ندارند، گفت: اسپانسر برای سرمایه گذاری به دنبال معافیت اقتصادیاتی است و وزارت ورزش نامه کسر معافیت اقتصادیاتی را به برندهای داوطلب نمی داد و در فدراسیون های دیگر که اسپانسر ورود می نماید زد و بندهای خارج از وزارت انجام می گردد، که با ورود انجمن به بخش خصوصی قول مساعدت در این مورد داده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توان حضور در مسابقات جهانی را نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توان حضور در مسابقات جهانی را نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید