پوآرو دستگیر شد، رییس پلیس پیشگیری ناجا: پوآرو به دلیل آموزش کشف عتیقه و فعالیت های مجرمانه دستگیر شد

به گزارش گردشگران شاد، خبرنگاران: رییس پلیس پیشگیری ناجا از دستگیری پوآرو در غرب کشور اطلاع داد.

پوآرو دستگیر شد، رییس پلیس پیشگیری ناجا: پوآرو به دلیل آموزش کشف عتیقه و فعالیت های مجرمانه دستگیر شد

پوآرو حدود 8 ماه قبل کاروان آموزش میدانی گنج یابی در استان اصفهان را برگزار نموده بود که 140 خودرو و 500 شرکت کننده در آن حضور داشتند و انتشار این خبر در گردشگران شاد موجی از واکنش های اعتراضی باستان شناس ها و دوستداران میراث فرهنگی را به راه انداخت و حتی مهدی حجت رییس ایکوموس ایران این اقدام را یک آبروریزی فرهنگی در مجامع فرهنگی دنیا برای کشور خواند.

سردار مهدی معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: این فرد با راه اندازی صفحه ای در اینستاگرام با حدود 30 الی 40 هزار دنبال کننده به آموزش درباره نحوه کشف عتیقه می پرداخت و فعالیت های مجرمانه دیگری نیز داشت که توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی در غرب کشور شناسایی و دستگیر شد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا در نشست خبری انتها سال این نیرو به منظور تشریح دستاوردهای پلیس پیشگیری ناجا در سال 99 در شرح عملکرد یگان های حفاظتی از کوشش یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور در برخورد با قاچاق اشیای تاریخی گفت: تشکیل پرونده برای افرادی که اقدام به حفاری غیرمجاز و خرید و فروش اقلام عتیقه می کردند در سال 99 13 درصد افزایش داشت.

به گفته او، تعداد حفاران غیرمجاز و افرادی که اقدام به خرید و فروش اشیای تاریخی در سال 99 نموده اند نیز رشد 24 درصدی داشت.

سردار مهدی معصوم بیگی گفت: اشیای تاریخی کشف شده در حوزه میراث فرهنگی نیز در سال 99 به میزان 17 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت.

او اضافه نمود: بالغ بر 12 هزار قلم اقلام مکشوفه میراث فرهنگی اصلی و 6500 قلم اقلام کشف شده از نوع تقلبی است همچنین در 11 ماهه سال جاری ضبط و توقیف فلزیاب رشد 35 درصدی داشته است.

سردار معصوم بیگی همچنین از اجرای طرح میراث بانان افتخاری به همت یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اطلاع داد و اضافه نمود: هدف از اجرای این طرح جلب مشارکت مردمی به منظور صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی کشور است.

منبع: صدای میراث

به "پوآرو دستگیر شد، رییس پلیس پیشگیری ناجا: پوآرو به دلیل آموزش کشف عتیقه و فعالیت های مجرمانه دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوآرو دستگیر شد، رییس پلیس پیشگیری ناجا: پوآرو به دلیل آموزش کشف عتیقه و فعالیت های مجرمانه دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید