خبرنگاران چهار کانون بیماری تب برفکی در سبزوار شناسایی شد

به گزارش گردشگران شاد، سبزوار- خبرنگاران- رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: چهار کانون بیماری تب برفکی دام سبک و سنگین در این شهرستان شناسایی شد که اقدامات لازم برای مهار این بیماری شروع شده است.

خبرنگاران چهار کانون بیماری تب برفکی در سبزوار شناسایی شد

دکتر ولی الله جغتایی روز پنجشنبه در تبادل نظر با خبرنگار گردشگران شاد اضافه نمود: 2 کانون بیماری تب برفکی در بخش های روداب و ششتمد و 2 کانون دیگر در حاشیه شهر سبزوار شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: با حضور دامپزشکان در کانون های تب برفکی شهرستان اقدامات واکسیناسیون و تخصصی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری اجرا شده است.

وی با اشاره به احتمال شیوع دوباره این بیماری دامی گفت: دامداران از خرید دام های بدون گواهی بهداشتی خودداری نموده و از رفت و آمد افرادی که با سایر دامداری ها در ارتباط هستند به داخل گله یا دامداری خود جلوگیری نمایند.

جغتایی اضافه نمود: دامداران همچنین در محل ورود و خروج دامداری حوضچه ضدعفونی ایجاد نموده و از محلول ضدعفونی مناسب استفاده نمایند و در صورت مشاهده علائم بیماری شامل ریزش بزاق، زخم های دهانی، لنگش، قطع ناگهانی و کاهش شیردهی دام موضوع را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

وی ادامه داد: تب برفکی نوعی بیماری ویروسی است که به وسیله عواملی مانند نقل و انتقال دام های آلوده، رفت و آمد دامداران و افراد در تماس با دام و حمل و نقل خودروهای حمل دام منتشر می شود.

سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران چهار کانون بیماری تب برفکی در سبزوار شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چهار کانون بیماری تب برفکی در سبزوار شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید