دبیرکل اتحادیه عرب: لیبی راه چاره نظامی ندارد

به گزارش گردشگران شاد، دبیرکل اتحادیه عرب امروز یکشنبه در سخنانی به مناسبت عید فطر از طرف های درگیر در لیبی خواست به آتش بس سراسری پایبند باشند.

دبیرکل اتحادیه عرب: لیبی راه چاره نظامی ندارد

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب بار دیگر خواستار توقف فوری تنش ها در لیبی و شروع مذاکرات سیاسی تحت نظارت سازمان ملل شد.

وی هر گونه مداخلات نظامی خارجی در لیبی را محکوم کرد.

ابوالغیط همچنین طرف های درگیر را به اجتناب از گزینه نظامی، پایبندی به آتش بس در سراسر خاک لیبی و شروع مذاکرات سیاسی بین المللی به عنوان تنها گزینه برای حل و فصل دائمی درگیری ها در این کشور جنگ زده فراخواند.

وی گفت: امکان ندارد که بدون سرانجام دادن به مداخلات خارجی که منبع تغذیه درگیری ها در لیبی است بتوان به سازش دست پیدا کرد.

دبیرکل اتحادیه عرب خاطر نشان کرد: ملت لیبی همچنان از جنگ، کشتار، ویرانی و دو دستگی ای رنج می برد که پیامدهای آن در 14 ماه گذشته، از شروع درگیری ها در طرابلس و مناطق غربی مشهود است.

وی تاکید نمود: لیبی هیچ راه حل نظامی ای ندارد و تحولات نشان می دهد که هیچ کدام از طرفین درگیر قادر به ارائه راه حلی که به تحقق امنیت و گسترش ثبات در اراضی لیبی منجر گردد نیست.

وی رهبران لیبیایی را به پاسخگویی به فراخوان های بین المللی و کوشش های هیات سازمان ملل در این کشور برای از سر گیری فرایند مذاکرات در چارچوب کمیته نظامی مشترک (5+5) با هدف رسیدن به یک توافق دائم و آتش بس همیشگی تحت نظارت سازمان ملل دعوت کرد.

منبع: عصر ایران

به "دبیرکل اتحادیه عرب: لیبی راه چاره نظامی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل اتحادیه عرب: لیبی راه چاره نظامی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید