درخواست جمهوریخواهان کنگره درباره شفافیت برنامه هسته ای ایران

به گزارش گردشگران شاد به نقل از فاکس نیوز، جمهوریخواستار عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای خطاب به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور خواستار آن شدند که دولت دموکرات واشنگتن راهبردی دقیق و جزء به جزء برای مطمئن شدن از شفافیت برنامه هسته ای ایران ارائه کند.

درخواست جمهوریخواهان کنگره درباره شفافیت برنامه هسته ای ایران

آنها در این نامه با توجه به نزدیک شدن موعد انقضای توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، مدعی شدند که از بابت از دست رفتن توان نظارتی آژانس بر برنامه هسته ای ایران نگران هستند.

در توافق ماه فوریه، ایران موافقت کرد که بازرسی از سایت های هسته ای در یک بازه زمانی سه ماهه ادامه پیدا کند اما تمدید این فرصت در گرو رفع تحریم های آمریکا است.

امضاکنندگان این نامه، از جمله مایکل مک کول نماینده ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا، مدعی شده اند که رفتار هسته ای ایران تحریک آمیز است و غنی سازی اورانیوم در تأسیسات هسته ای این کشور مایه نگرانی است.

این درحالی است که به نوشته وبگاه بیزینس اینسایدر، بازگشت آمریکا به برجام با مخالفت برخی از چهره های سرشناس حزب دموکرات نیز روبرو است.

گفته می شود که باب منندز رئیس کمیته قدرتمند روابط خارجی سنای آمریکا در همراهی با برخی چهره های جمهوریخواه نظیر سناتور لیندسی گراهام به دنبال حفظ تحریم های ایران هستند.

این درحالی است که شرط ایران برای اجرای کامل تعهدات هسته ای، بازگشت آمریکا به برجام از راه رفع همه تحریم ها است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "درخواست جمهوریخواهان کنگره درباره شفافیت برنامه هسته ای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست جمهوریخواهان کنگره درباره شفافیت برنامه هسته ای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید