رایزنی نخست وزیر عراق با ولیعهد امارات درباره موضوعات منطقه

به گزارش گردشگران شاد به نقل از بغداد الیوم، ملاقات و گفتگوی مصطفی الکاظمی با محمد بن زاید آل نهیان معاون فرمانده کل قوا و ولیعهد امارات امروز یکشنبه در کاخ الوطن ابوظبی برگزار گردید.

رایزنی نخست وزیر عراق با ولیعهد امارات درباره موضوعات منطقه

دفتر نخست وزیری عراق اظهار داشت که در این ملاقات روابط دوجانبه میان دو کشور، راههای توسعه همکاری مشترک در بسیاری از زمینه ها و اوضاع منطقه و بازگشت عراق به صندلی محوری خود و ایفای نقشی مهم در آرامش و ثبات مورد بحث و گفتگو نهاده شد.

از سوی دیگر ولیعهد عربستان هم ضمن خوشامدگویی به نخست وزیر عراق و هیات همراه وی از گامهای دولت عراق در توسعه اقتصاد و فراهم آوردن بستر سرمایه گذاری تمجید کرد.

شیخ محمد بن زاید آل نهیان از نقش عراق در تامین امنیت و ثبات منطقه و خط مشی و سیاست بغداد در پیش دریافت مصاحبه و آرامش تمجید به عمل آورد.

از سوی دیگر نشست فراگیر هیات عراقی به ریاست مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با محمد بن زاید ولیعهد و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات در ابوظبی برگزار گردید. دفتر نخست وزیری عراق اظهار داشت که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی ریاست هیات فراگیر میان عراق و امارات را برعهده دارند.

در این نشست تقویت روابط دو کشور در زمینه سرمایه گذاری، انرژی، فرهنگ، تجارت، حمل و نقل، خدمات و دیگر بخشها مورد بحث نهاده شد.

این در حالی است که الکاظمی و هیات همراه، در فرودگاه ابوظبی توسط محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی مورد استقبال نهاده شد.

منابع خبری پیش بینی نموده اند که در جریان این سفر، تفاهم نامه هایی در زمینه های نفت، انرژی، حمل و نقل و مالی به خصوص تجارت و سرمایه گذاری بین طرفین امضا گردد.

در هفته های گذشته مراودات سیاسی عراق با امارات بخاطر افشای نقش این کشور در سازماندهی اعتراضات سال گذشته عراق به عنوان بخشی از پروژه آشوب در این استان، مورد توجه رسانه ها و البته انتقاد احزاب و مسئولان عراقی قرار داشت.

الکاظمی هفته گذشته نیز به ریاض رفت و ضمن ملاقات با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و مصاحبه و رایزنی های گسترده 5 تفاهم نامه در زمینه های مختلف امضا کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رایزنی نخست وزیر عراق با ولیعهد امارات درباره موضوعات منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی نخست وزیر عراق با ولیعهد امارات درباره موضوعات منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید