سازمان غذا و داروی آمریکا جلوی پروژه تست کرونای بیل گیتس را گرفت

به گزارش گردشگران شاد به نقل از دیجیتال ترندز، سازمان غذا و دارو آمریکا به طور موقت یک برنامه تست ویروس کرونا در خانه را متوقف کرده است. این طرح با پشتیبانی بیل گیتس در حال انجام بود.

سازمان غذا و داروی آمریکا جلوی پروژه تست کرونای بیل گیتس را گرفت

طبق گزارش نیویورک تایمز سازمان غذا دارو در یک یادداشتی برای طرح شبکه ارزیابی ویروس کرونا در سیاتل(SCAN) نوشت: تقاضا داریم تست بیماران را متوقف کرده و نتایج تشخیص ابتلای افراد را تا زمان دستیابی به مجوز مناسب به بیماران بازگردانید.

در وب سایت این پروژه SCAN در این باره آمده است: سازمان غذا و دارو به هیچ نگرانی درباره ایمنی و صحت تست اشاره نکرده است. اما از ما درخواست شده تا زمان دریافت مجوزهای بعدی فرایند تست را متوقف کنیم.

این در حالی است که هم اکنون سازمان غذا و دارو آمریکا فقط به 2 تست تشخیص ویروس کرونا در خانه مجوز داده است.

محققان SCANمشغول همکاری با چند انستیتو از جمله دانشگاه پزشکی واشنگتن بودند و از سوی دیگر بنیاد بیل و ملیندا گیتس نیز از آن پشتیبان می کرد. همچنین این شرکت کیت های تست رایگان را برای شرکت کنندگان ارسال می کرد.

هدف این پروژه تست افراد دارای علائم و بدون علائم ابتلا به ویروس کرونا بود تا میزان گسترش کووید19 در منطقه سیاتل معین شود.

طبق قوانین سازمان غذا و دارو آمریکا، تست های تشخیص کرونا قبل از به کارگیری، باید مجوز استفاده اضطراری دریافت کنند.

جالب آنکه گیتس سه شنبه هفته گذشته (13 می) پشتیبانی از این طرح را اعلام و سازمان غذا و دارو یادداشت مربوط به توقف استفاده از تست را یک روز بعد برای شرکت ارسال کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سازمان غذا و داروی آمریکا جلوی پروژه تست کرونای بیل گیتس را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان غذا و داروی آمریکا جلوی پروژه تست کرونای بیل گیتس را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید