آخرین شرایط ایلام در مورد میزان بروز بیماری کرونا در هر 10 هزار نفر جمعیت

به گزارش گردشگران شاد، خبرنگاران/ایلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بر اساس شاخص میزان بروز بیماری کرونا در 10 هزار نفر جمعیت، شهرستانهای ایلام با 539، بدره با 535 و ایوان با 528نفر در رده های اول تا سوم قرار دارند و میانگین کل استان نیز رقم 434در ده هزار نفر است.

آخرین شرایط ایلام در مورد میزان بروز بیماری کرونا در هر 10 هزار نفر جمعیت

دکتر محمد کریمیان در پنجاه و هفتمین نشست ستاد استانی کرونا، اظهار کرد:اگر چه در سطح کشور فرایند بستری و فوتی ها آمارهای کاهشی داشته، اما آمار مبتلایان در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه مناطق جنوبی کشور به ویژه استان خوزستان به لحاظ شیوع بیماری کرونا در شرایط بحرانی واقع شده است و تعداد 8 شهرستان آن در شرایط قرمز قرار گرفته است، گفت: شهرستان های جنوبی استان که در مجاورت استان خوزستان قرار دارند، باید بیش از گذشته نظارت ها را افزایش دهند تا دوباره گرفتار پیک بیماری نشویم.

وی با بیان اینکه یک مورد فوت ناشی از بیماری کرونای انگلیسی در کشور نگرانی هایی را در این زمینه شیوع این ویروس جهش یافته در کشور افزایش داده است، گفت: مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی از شیوع کرونا و ایجاد پیک چهارم در استان جلوگیری نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام توضیح داد: در طول یک هفته اخیر شرایط بعضی از نقاط کشور به لحاظ شرایط کرونا تغییر پیدا نموده و استان ایلام که تمام شهرستان های آن دارای شرایط آبی بودند، در حال حاضر شهرستانهای ایلام، آبدانان، دهلران و دره شهر به شرایط زرد تغییر یافته اند.

کریمیان گفت: خوشبختانه در 22 بهمن ماه و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، واکسیناسیون کادر درمان استان شروع شد. تعدادی واکسن کرونا به استان بر اساس اسم افراد و شماره ملی آنان ارسال و ثبت شده و خوشبختانه به این افراد که شامل پزشکان و پرسنل بخش های ویژه کرونا هستند، تزریق شده و یا در حال تزریق است.

وی ادامه داد: سری های بعدی واکسن کرونا در راه است و پس از ورود به استان به کادر درمان تزریق خواهد شد زیرا این عزیزان به واسطه قرار دریافت در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا در اولویت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام توضیح داد: در استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد25222نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند و متاسفانه تعداد 664 نفر از هم استانی هایمان نیز جان خود را از دست داده اند و در حال حاضر 28 بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد 23 هزار و 991 مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.

کریمیان گفت: شرایط ابتلای افراد در استان برحسب جنس؛ درصد ابتلا در مردان 60درصد شامل 15095مورد و در زنان 40درصد شامل 10111مورد بوده و درصد فوت در مردان 58درصد شامل 383مورد و در زنان 42درصد شامل 281مورد بوده است.

وی با بیان اینکه 23درصد بیماران کرونایی و 75/9درصد از متوفیان این بیماری، دارای بیماری زمینه ای بوده اند، توضیح داد: شرایط میانگین سنی مبتلایان 42/8سال و میانگین سنی متوفیان نیز 60/4سال بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: میزان بروز بیماری در ده هزار نفر جمعیت، در شهرستانهای ایلام 539، بدره 535 و ایوان 528نفر رده های اول تا سوم را دارند و میانگین کل استان نیز رقم 434در ده هزار نفر است.

کریمیان گفت: میزان فوتی در هر 10 هزار نفر جمعیت در سطح استان شامل شهرستانهای ایلام 15مورد، سیروان 15مورد، ایوان 13مورد و میانگین کل استان نیز 11مورد فوتی در ده هزار نفر جمعیت می باشد.

وی توضیح داد: در رابطه با شرایط سنی مبتلایان نیز گروه سنی 30تا 39 سال تعداد 6125مورد شامل 24درصد کل مبتلایان و گروه سنی 40تا 49 سال نیز تعداد 4956مورد شامل 20درصد از تعداد کل مبتلایان را به خود اختصاص داده اند.

کریمیان در رابطه با شرایط سنی متوفیان بیماری کرونا توضیح داد: گروه سنی 70تا 79 سال تعداد 167مورد شامل25/2درصد از تعداد کل متوفیان، گروه سنی 50تا 59سال نیز تعداد 160 مورد از متوفیان و 24/1درصد و گروه سنی 60 تا 69 سال نیز تعداد 156مورد شامل 23/5درصد کل متوفیان را به خود اختصاص داده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آخرین شرایط ایلام در مورد میزان بروز بیماری کرونا در هر 10 هزار نفر جمعیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط ایلام در مورد میزان بروز بیماری کرونا در هر 10 هزار نفر جمعیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید