عرضه نانوواکسن ضدکرونا تا انتها سال میلادی جاری، یک سناریوی خوشبینانه!

به گزارش گردشگران شاد، یکی از شرکت هایی که به دنبال عرضه نانوواکسن ضدکرونا است، اعلام کرد در یک سناریوی خوشبینانه، تا سرانجام سال جاری میلادی واکسن ضدکرونا آماده خواهد شد.

عرضه نانوواکسن ضدکرونا تا انتها سال میلادی جاری، یک سناریوی خوشبینانه!

به گزارش گروه فناوری گردشگران شاد، شرکت فیزر (Pfizer) که مبلغ 2 میلیارد دلار برای تحویل 100 میلیون دوز از واکسن کرونا به دولت آمریکا دریافت کرده است، اعلام کرده که در سناریویی خوش بینانه تا انتها سال جاری میلادی این واکسن ها آماده خواهد شد.

فیزر با همکاری شریک آلمانی خود، شرکت بیونتک در حال توسعه این فناوری است و در حال حاضر به دنبال دریافت تاییدیه های این واکسن است که امیدوار است تا ماه اکتبر بتواند این تاییدیه ها را دریافت کند و تحویل واکسن تا انتها سال جاری میلادی انجام شود.

جان بورخارد، معاون ارشد شرکت فیزر، می گوید: در سه ماهه سوم سال جاری، ما امیدواریم که بتوانیم واکسن تزریقی را برای مقابله ویروس کرونا ارائه دهیم. نکته جالب توجه در این واکسن، استفاده از mRNA در یک نانوذره لیپیدی است که پیچیدگی فناورانه بالایی دارد. ما روی مهندسی این نانوذرات کار می کنیم تا آن ها را برای آزمایش های بالینی و تولید آماده کنیم.

قرار است واکسیناسیون مردم در آمریکا رایگان انجام شود و دولت آمریکا 500 میلیون دوز اضافه نیز دریافت کند. شرکت فیزر و بیونتک در بیانیه ای اعلام کردند که می توانند تا انتها سال 2021 بیش از 3.1 میلیارد دوز از این واکسن را تولید کنند.

فیزر یکی از شرکت های پیشرو در حوزه ساخت واکسن است که می تواند یکی از برندگان رقابت در راستا ساخت واکسن ضدکرونا باشد. این شرکت پیش از این سابقه و تجربه توسعه واکسن و مواد دارویی را داشته است. این واکسن ضدکرونا قبل از انتها ماه جولای روی 20 تا 30 هزار نفر مورد آزمایش قرار گرفته است که قرار است اثربخشی آن پیش از توزیع مورد ارزیابی قرار گیرد.

فیزر در حال اتمام مراحل اولیه آزمایش است تا مشخص شود که کدامیک از چهار گزینه احتمالی این شرکت باید برای آزمایش نهایی انتخاب شود. دانشمندان اعلام کرده اند که داده های اولیه حاصل از مطالعات، پاسخ ایمنی خوبی را در بیماران واکسینه شده نشان داده است.

فیزر و بیونتک در حال ارزیابی حداقل چهار گزینه برای واکسن ضدکرونا هستند که در آن ها از mRNA استفاده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عرضه نانوواکسن ضدکرونا تا انتها سال میلادی جاری، یک سناریوی خوشبینانه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه نانوواکسن ضدکرونا تا انتها سال میلادی جاری، یک سناریوی خوشبینانه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید