علم و تکنولوژی

قیمت موبایل در بازار چند؟

قیمت گوشی های موبایل موجود در بازار، مورخ 13 خرداد را مشاهده می کنید.

4 تیر 1400

چرا دولت طی 8سال گذشته نتوانسته است به تولید پایدار برق برسد؟

چند سالی است بی برقی مهمان تابستانه خانه های مردم شده و طی سال های گذشته جدول بی برقی اعلام می شد تا مردم اطلاع داشته باشند چه زمانی از برق محروم هستند اما امسال شرایط به گونه دیگری بود و بدون اطلاع و سرزده بی برقی سراغشان آمد.

31 خرداد 1400

دنیای شگفت آور تاکسیدرمی از قاب شبکه چهار

تهران (پانا) - مجموعه مستند دو قسمتی تاکسیدرمی - stuffed تولید سال 2019 کشورهای کانادا - آمریکا که در قالب برنامه چهار سوی علم، روزهای سه شنبه و چهارشنبه (27 و 28 اردیبهشت) ساعت 22 از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

25 خرداد 1400

نخستین اسپری ضدکرونای ایرانی رونمایی شد

اولین اسپری ضدکرونای ایرانی با حضور علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری امروز (پنجشنبه) در محل این بیمارستان رونمایی شد.

18 خرداد 1400

نرم افزاری که مناسب ترین آزمایشگاه پزشکی را پیدا می نماید

محققان کشور در یک پژوهش کاربردی، پیروز به طراحی نرم افزاری شده اند که می تواند به راحتی اطلاعات مربوط به آزمایشگاه های تشخیص طبی مختلف را ارائه داده و مناسب ترین آن ها را پیشنهاد دهد.

9 خرداد 1400

روابط تهران و زاگرب در حوزه گردشگری و ورزش توسعه می یابد

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، روابط تهران و زاگرب در حوزه گردشگری و ورزش توسعه می یابد.

6 خرداد 1400

12 هزار نفر در شوراهای اسلامی روستاهای آذربایجان غربی داوطلب شدند

خبرنگاران/آذربایجان غربی رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: با انتها ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستاهای استان تعداد ثبت نام شدگان به 12 هزار و 77 نفر رسید.

24 اردیبهشت 1400

انتشار 5 اثر پژوهشی جدید با موضوع کرونا توسط پژوهشگاه قوه قضاییه

پژوهشگاه قوه قضاییه 5 اثر علمی - پژوهشی جدید با موضوع چالش های حقوقی داخلی و بین المللی ناشی از شیوع ویروس کرونا منتشر کرد.

19 اردیبهشت 1400

بهترین پارچه برای ساخت ماسک خانگی چیست؟

استفاده از ماسک می تواند از شما و دیگران در برابر کووید-19 محافظت کند اما یافته های موسسه فناوری جورجیا نشان می دهد جنس مواد و تعداد لایه های پارچه استفاده شده در ماسک به طور قابل توجهی بر روی میزان در معرض بیماری قرار دریافت اثر می گذارد.

12 اردیبهشت 1400

ماژول های VOIP راهی برای شخصی سازی مرکز تماس

رپرتاژآگهی - ویپ به عنوان یک مرکز تماس مبتنی بر شبکه امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد که به راحتی می توانند تماس های ورودی و خروجی خود را مدیریت نمایند. اما بعضی از امکانات وجود دارد که در سیستم های ویپ تعبیه نشده اند. به همین دلیل...

10 اردیبهشت 1400

سفیرصربستان به دیدار رئیس فدراسیون بسکتبال ایران رفت

تهران (پانا) - سفیر صربستان و رئیس فدراسیون بسکتبال ایران بر همکاری های دو جانبه در بسکتبال دو کشور تاکید کردند.

7 اردیبهشت 1400

شرح نظام پزشکی درباره واکسیناسیون کادر درمان

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در ارتباط با شرایط واکسیناسیون کادر درمان کشور علیه کووید 19، نکاتی را شرح داد.

30 فروردین 1400

تجربه یک سال استفاده از پاوربانک شیائومی PLM09ZM

پارسال همین موقع ها می توانستم بگویم PLM09ZM بهترین پاوربانک موجود در بازار است، چون ظاهر ساده و جذابی دارد، متواضعانه و بی تکلف از ظرفیت و حجم 10 هزار میلی آمپرساعتی خود حرف می زند و درباره آن دست به اغراق نمی زند، توسط برند معتبری تولید شده و مهمتر از همه...

26 فروردین 1400

خبرنگاران منابع ارزی صرف واردات فناوری های پیشرفته و توانمندسازی صنایع داخلی گردد

تهران- خبرنگاران- دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: انتظار می رود با برداشته شدن احتمالی تحریم ها در سال 1400، منابع ارزی وارداتی بیشتر صرف واردات ماشین آلات، دانش فنی، تقویت نهضت ساخت داخل و توانمندسازی صنایع داخلی گردد....

20 فروردین 1400

قطعی ترین راه پیشگیری از کرونا ، سفر و دورهمی؛ تعطیل

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به شرایط جهش در ویروس کرونا و احتمال عدم تاثیر واکسن بر روی ویروس جهش یافته، گفت: توصیه می کنم که برای ایام عید برنامه ریزی مسافرت و دورهمی نکنیم؛ چراکه اگر دور هم جمع شویم، دوباره شرایط بیماری مانند قبل شده...

17 فروردین 1400

بینی الکترونیک، افراد سرطانی را شناسایی می نماید

استفاده از هوش مصنوعی باعث شده دقت این بینی الکترونیک 200 برابر بیشتر از بینی عادی یک سگ باشد. این بینی مبتنی بر هوش مصنوعی همچنین توانایی بالایی برای درک و تفسیر رایحه های مختلف خواهد داشت.

15 فروردین 1400

چالش های باستان شناسی در دیاری به قدمت پارینه سنگی جدید

ایسنا/ این خبر پیرامون چالش های باستان شناسی در دیاری به قدمت پارینه سنگی جدید برای شما نگارش شده است.

6 فروردین 1400

راهی برای جلوگیری از پیری وجود دارد؟

محققان هر ساله میلیاردها دلار صرف ریشه کن کردن این آفت های پزشکی می کنند. با این وجود حتی اگر درمان هایی را که برای این بیماری ها و سایر بیماری های مزمن کشف کنیم ، آینده زندگی ما را تغییر نمی دهد: مرگ.

4 فروردین 1400

آی فون 13، مجهز به حافظه یک ترابایتی

در تایید ادعای محققان Wedbush، وب سایت فرانت پِیج تک نیز چندی پیش اعلام نمود که اپل در ماه ژانویه آینده، نسخه جدیدی از آی فون 13 خود را که از حافظه یک ترابایتی بهره می برد، وارد بازار خواهد نمود.

3 فروردین 1400

انشاهای جالب در مورد سفرنامه

انشا در مورد سفرنامه از موضوعات انشای سال یازدهم متوسطه است. برای نوشته انشای زیبا درباره سفرنامه خوب است به انواع سفرنامه، چگونگی سفرنامه نوشتن، انشا سفرنامه به شمال، مشهد، شیراز و... اشاره کنید. انشای شما باید مقدمه، بدنه اصلی و نتیجه گیری...

20 اسفند 1399
تعداد: (133)