هوش مصنوعی

بینی الکترونیک، افراد سرطانی را شناسایی می نماید

استفاده از هوش مصنوعی باعث شده دقت این بینی الکترونیک 200 برابر بیشتر از بینی عادی یک سگ باشد. این بینی مبتنی بر هوش مصنوعی همچنین توانایی بالایی برای درک و تفسیر رایحه های مختلف خواهد داشت.

15 فروردین 1400

ویژگی های مهم فناوری 5G، پخش بدون قطعی تلویزیون های تعاملی

به گزارش خبرنگاران، ستار هاشمی در اینستاگرام با اشاره به ویژگی های مهم شبکه تلفن همراه نسل پنجم، گفت: افزایش نرخ داده، کاهش تاخیر، افزایش تعداد کاربران متصل و افزایش بهره وری از طیف فرکانسی، از ویژگی های مهم شبکه تلفن همراه نسل پنجم است.

21 مهر 1399

چین با کدهای QR به مقابله با کرونا می پردازد؟

تصور کنید زندگی روزانه تان کاملا متکی به یک اپلیکیشن برای موبایل های هوشمند باشد. خروج تان از خانه، رفتن به مترو، رفتن به محل کار، ورود به کافه ها و رستوران ها و مجتمع های تجاری. هر حرکت با نمایش یک رنگ روی نمایشگر موبایل دیکته می شود. سبز به این معناست...

23 خرداد 1399

هوش مصنوعی آنتی بیوتیک تولید کرد

محققان دانشگاه ام آی تی برای نخستین بار از هوش مصنوعی برای کشف آنتی بیوتیک های جدیدی استفاده کرده اند که می تواند مقاوم ترین باکتری ها را شکست دهد.

18 فروردین 1399

تشخیص خونریزی مغزی به یاری هوش مصنوعی

نرم افزار می تواند از روی تصاویر، لکه هایی را که سرطان زا به نظر می رسند و آسیب های چشمی ناشی از دیابت را با دقتی شبیه به انسان تشخیص دهد.

25 آذر 1398

نسخه بدیل جوزف استیگلیتز برای اقتصاد آمریکایی

خبرنگاران: در روایت ایرانی جوزف استیگلیتز اقتصاددانی است که مخالف اقتصاد آزاد و هوادار مداخله دولت در بازار است. اما این روایت تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است؟

21 آبان 1398