9 پدیده شگفت انگیز دنیا؛ از ابرهای زنده تا توپ های ماردار غول ها

به گزارش گردشگران شاد، اگر از علاقه مندان مکان ها و نقاط دیدنی و گاهی عجیب هستید، خواندن این گزارش را از دست ندهید.

9 پدیده شگفت انگیز دنیا؛ از ابرهای زنده تا توپ های ماردار غول ها

به گزارش گردشگران شاد به نقل از گردشگران شاد، اگر به دیدن مناطق دیدنی که در سراسر دنیا هستند علاقه دارید و می خواهید با تعدادی از آن ها آشنا شوید، این گزارش را دنبال کنید تا تعدادی از این رخداد ها و چیز های عجیب مثل گیاهانی که در شب می درخشند را به شما معرفی کنیم.

دسته پرندگان سار در انگلیس

طی زمستان و پاییز در شهرستان سامرست انگلستان، به نظر می رسد ابر های طوفانی عجیب و غریبی در آسمان وجود دارند؛ اما با کمی دقت می توان متوجه شد که این ها دسته ای از پرندگان سار هستند که توده ای سیاه را تشکیل داده اند و به صورت موزون در آسمان حرکت می نمایند.

قارچ های درخشان برزیل

حتماً تا به امروز از خاصیت فسفرسانس و یا کرم شب تاب شنیده اید؛ اما قارچ های فایرفاکس سطح بالاتری در زیست تابی را دارند و نگاه کردن به آن ها شما را به دنیای فیلم های علمی تخیلی می برد. دلیل درخشش این قارچ ها به رنگ سبز معین نیست. اگر علاقه مندان به دیدن این قارچ از جنگل های گرمسیری پارک ایالتی توریستی آلتو ریبرا عبور می نمایند و آن ها را می بینند.

نقاشی زمین در اسپانیا

رنگ سبز تازه، قرمز و نارنجی و کِرِم تنها بخشی از رنگ هایی هستند که در پارک ملی تیمانفایا در یکی از جزایر اسپانیا دیده می شوند. فوران آتشفشانی در سال های 1730 و 1824 باعث ایجاد دهانه هایی در این منطقه شده که فرصت مناسبی را برای پیاده روی ایجاد نموده است.

ابر های پریشان در آمریکا

این ابر ها که شکلی زیبا و افسانه ای دارند ممکن است در هرجایی دیده شوند، اما تصویر بالا مربوط به ایالات آیووا در آمریکاست؛ چرا که بیشتر در این مکان اتفاق می افتند. این گونه از ابر ها در سال 1951 توسط سازمان دنیای هواشناسی شناسایی شدند.

کوه های یخ جنوبگان

این کوه های راه راه طی هزاران و بعضاً میلیون ها سال در قاره منجمد جنوبگان پدید آمده اند. با آغاز شدن تابستان و آب شدن یخ ها این آیس برگ ها روی آب شناور می شوند.

تخته های سنگی موراکی در نیوزیلند

اقوام مائوری در این منطقه معتقد هستند که این صخره ها محل زندگی مار های آبی هستند و شاید هم توپ بولینگ یک اقوام غول پیکر بوده اند.

اما هر چه هست این صخره ها که به شکل کروی اند بسیار دیدنی هستند. به طرز باورنکردنی عرض آن ها به هفت فوت می رسد و همچنین اعتقاد بر این است که 50 میلیون سال قدمت دارند.

ماه کمان در کشور زامبیا

می دانستید که رنگین کمان ها منحصراً در روز ایجاد نمی شوند؟ مشاهدات جدیدی نشان می دهد که ایجاد رنگین کمان در شب که به نام ماه کمان یا رنگین کمان ماهی شناخته می گردد، اگرچه نادر اما امکان پذیر است. برای ایجاد این رنگین کمان نه تنها باید باران باریده باشد ماه نیز باید شکلی کامل داشته باشد.

مهاجرت پروانه های شهریار در مکزیک

این پروانه ها به خاطر سفر طولانی و سالانه خود از آمریکا تا مکزیک و برگشت آن شناخته می شوند. گفته می گردد آن ها از منطقه برمودا به سمت انگلیس می فرایند و دلیل این سفر آن ها معین نیست. بیش از یکصدمیلیون از این پروانه زمستان را روی درخت های کوهستان های سیرا مادره مکزیک در خواب سپری می نمایند. این پروانه ها طوری به صورت انبوه سطح این درخت ها را می پوشانند که از دور شبیه برگ خود درخت به نظر می رسند.

گودال آبی بزرگ در ساحل بلیز

هیچ شانسی ندارید که انتهای این گودال بزرگ را ببینید. این گودال در 70 کیلومتری بلیزسیتی واقع شده است. این مکان که در فهرست میراث دنیای یونسکو ثبت شده است، 300 متر عرض و 100 متر عمق دارد.

منبع: جام جم آنلاین

به "9 پدیده شگفت انگیز دنیا؛ از ابرهای زنده تا توپ های ماردار غول ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 پدیده شگفت انگیز دنیا؛ از ابرهای زنده تا توپ های ماردار غول ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید