ماریون کوتیار با اشاره به انتخابات آمریکا:از آزادی بیان دفاع کنید

به گزارش گردشگران شاد به نقل از گاردین، بازیگر برنده اسکار از ترس جهانی در برابر انتخاب ترامپ حرف زد، در حالی که کارگردان او رابرت زمکیس گفت در دوره ترامپ وضعیت تلویزیون از سینما بهتر خواهد بود.

ماریون کوتیار با اشاره به انتخابات آمریکا:از آزادی بیان دفاع کنید

ماریون کوتیار و رابرت زمکیس که برای افتتاحیه فیلم متحد در برابر گردشگران شاد حاضر شده بودند در سخنانی درباره وضعیت دنیا پس از انتخاب ترامپ صحبت کردند.

ماریون کوتیار در افتتاحیه این فیلم که در لندن برگزار گردید، گفت: اکنون و پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنر بیش از همواره مهم خواهد بود.

در حالی که فرانسه نیز در انتظار انتخابات ریاست جمهوری است که ماه آوریل برگزار می گردد و جناح راست افراطی بیش از همواره به برد خود امیدوار است، کوتیار گفت: ترس دارد برنده می گردد.

کوتیار از روشنفکران خواست تا برای حمایت از آزادی بیان کوتاه نیایند و گفت: همه فیلسوفان، متفکران و نویسندگان، همه آنهایی که برای خود و دنیا سوال طرح می نمایند و همه آنهایی که آزادی بیان دارند تا بتوانند نظراتشان را ابراز نمایند باید این کار را به جای آنهایی که نمی توانند، انجام دهند.

در فیلم متحد کوتیار در نقش جاسوسی بازی می نماید که با پوشش مخفیانه در کازابلانکا فعالیت دارد و در رابطه با یک مامور کانادایی که برد پیت نقش او را ایفا می نماید و خود مامور ویژه بریتانیا است، درگیر رابطه ای عاطفی می گردد.

زمکیس کارگردان این فیلم از فیلمنامه نویس این فیلم استیون نایت که آن را برمبنای یک داستان واقعی نوشته تقدیر کرد ولی گفت: هرگز مستنداتی برای اثبات این داستان به دست نیامد.

این کارگردان گفت: این فیلم نه درباره جاسوس ها بلکه درباره جنگ دنیای دوم است و تاریخی است که هرگز آن طوری که پیش رفت، نوشته نشد.

وی اضافه کرد: تا زمان تهاجم به اروپا، تنها کانادایی ها از آمریکای شمالی در بریتانیا حضور داشتند.

زمکیس از رابطه دو بازیگر اصلی فیلم تقدیر کرد و گفت خیلی خوش شانس بودیم که چنین رابطه ای وجود داشت اما من بارها و بارها با خودم فکر می کردم تا زمانی که فیلم آنها را در مانتیور نبینم نمی توانم به باورپذیری این احساس اطمینان داشته باشم و وقتی دیدم گفت: بنگ! خودش است.

این کارگردان درباره انتشار خبرها پیش از اکران فیلم در شبکه های اجتماعی نیز گفت: باید دید چه اتفاقی می افتد و تنها بر مبنای شنیده ها نمی توان درک کرد. شما احتمالا نمی توانید روانی را امروز تصور کنید... ما در چنین دنیایی زندگی می کنیم.

در این برنامه زمکیس نیز درباره انتخاب ترامپ صحبت کرد و گفت: این کشور بسیار انعطاف پذیر است- مگر این که چیزی دیوانه وار اتفاق بیفتد، مثلا یک نفر سلاح های هسته ای را به کار بگیرد - و همه اینها به معنی آزمون هایی برای دموکراسی واقعی در کشور ماست. فکر می کنم احتمالا دموکراسی پیروز می گردد. آمریکا شبیه هیچ کشور دیگری نیست: ما از قبایل مختلف گرد هم جمع شده ایم و همواره می تواند اضطرابی در حال جوشیدن باشد.

وی اضافه کرد: به نظر مردم آمریکا سرمایه داری و دموکراسی را اشتباه گرفته اند. آن هایی که رای دادند تا آمریکا را به عنوان کشور سرمایه داری قوی حفظ نمایند، به منفعت خودشان رای نمی دهند. خیلی عجیب و غریب است.

زمکیس در نهایت با پیش بینی آینده ای مثبت برای هالیوود گفت دوران ترامپ می تواند مانند واترگیت باشد؛ یک دوران پرسروصدا و شکوفا برای سینما و تلویزیونی پرمغز و این می تواند عالی باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ماریون کوتیار با اشاره به انتخابات آمریکا:از آزادی بیان دفاع کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماریون کوتیار با اشاره به انتخابات آمریکا:از آزادی بیان دفاع کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید