مردم حداقل سه ماه برای سبک زندگی جدید خود برنامه ریزی نمایند

به گزارش گردشگران شاد، رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، از مردم خواست تا سبک زندگی جدید خود را برای سه ماه برنامه ریزی نمایند.

مردم حداقل سه ماه برای سبک زندگی جدید خود برنامه ریزی نمایند

به گزارش گروه اجتماعی گردشگران شاد حاتمی در تبادل نظر با شبکه خبر، گفت: از مردم درخواست دارم موضوع ویروس کرونا را جدی بگیرند، البته نه این که فاجعه انگاری کنیم. اولین و مهم ترین برنامه این است که سبک زندگی جدیدی حداقل برای سه ماه آینده برای خود و خانواده تنظیم کنیم.

وی اضافه کرد: این سبک زندگی جدید با توجه به امکانات، شرایط و احتیاج افراد خانواده ها برنامه ریزی و انجام گردد استرس و اضطرابی که اکنون مردم دارند، خیلی بیشتر از آسیبی است که خود کرونا دارد. اضطراب، اضطراب می آورد، ترس، ترس می آورد و مبتلایان به بیماری های زمینه ای و بچه ها و نوجوانان گروه های در معرض خطر هستند و این استرس باعث می گردد، آسیب های جدی ببینند.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، ادامه داد: در سبک زندگی جدیدی که تبیین می گردد نباید توقع داشته باشیم با سبک زندگی قبلی همخوانی داشته باشد، سبک زندگی سالم حدود بیست مؤلفه دارد، ما فقط چند تا را نمی توانیم در خانواده اجرا کنیم. مثلاً مسافرت نمی توانیم برویم، کارهای دسته جمعی و گروهی نمی توانیم انجام دهیم، اما می توانیم بنشینیم و برنامه مطالعاتی تنظیم کنیم. می توانیم در خانواده کارهای تفریحی دیگری مثل فعالیت های هنری و ورزشی انجام دهیم. ریلکسیشن، مدیتیشن، تنفس عمیق، کتاب خوانی دیگر فعالیت های لذت بخش است. کتاب درمانی، قصه درمانی و معنویت درمانی روش های درمانی هستند که در سبک زندگی جدید می توانیم از آنها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در سبک زندگی جدید مهم ترین اصل این است که بچه ها و نوجوانان را در آن برنامه ریزی ها مشارکت دهیم. متأسفانه در بعضی خانواده ها خود والدین برنامه را تنظیم می نمایند و این با احتیاجها و خواسته های بچه ها و نوجوانان متفاوت است. هوش هیجانی یعنی همین که ما بتوانیم با بچه های مان خوب صحبت کنیم، نظراتشان را دریافت کنیم و با همدیگر ارتباط داشته و بتوانیم یک زندگی لذت بخشی داشته باشیم.

حاتمی توضیح داد: بگذارید بچه ها در خانه صحبت نمایند و اگر انتقادی هم نسبت به خانواده دارند، آن را مطرح نمایند. کاری به چالش های گذشته که باعث رنجش خاطر بچه ها می گردد، نداشته باشید اگر برنامه ریزی ها مطابق خواسته های بچه ها و نوجوانان نباشد، قطعاً بدانید که مقاومت هایی وجود دارد و آن مقاومت ها منجر به اضطراب و استرس بچه ها می گردد.

وی ادامه داد: در صورتی که بچه ها در نظر دارند با دوستان شأن صحبت نمایند به وسیله تلفن یا فضای مجازی ممانعت نکنیم. ما باید نظارت کلی به رفتار بچه ها داشته باشیم، همچنین والدین رابطه صمیمانه و محبت آمیز برقرار نموده و برنامه ای آماده نمایند تا بتوانند از اوقات فراغت خودشان بهره ببرند. شادمانی و لذت را به خانواده هدیه و شرایط جدید را تبدیل به فرصت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مردم حداقل سه ماه برای سبک زندگی جدید خود برنامه ریزی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم حداقل سه ماه برای سبک زندگی جدید خود برنامه ریزی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید