پلاسما درمانی کرونا این بار در مالزی

به گزارش گردشگران شاد، یک بیمار کرونایی درمان شده در کشور مالزی پلاسمای خون خود را برای ساخت سروم و یاری به درمان سایر بیماران کرونایی در این کشور اهدا کرد.

پلاسما درمانی کرونا این بار در مالزی

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری استریتس تایمز، هیچ چیزی نمی تواند یک بیمار بهبود یافته کرونایی را بیشتر از این شادمان کند که بداند پلاسمای خون او می تواند به درمان سایر بیماران مشابه یاری کند. رضا هویزری زین الدین 41 ساله گفت: من بسیار مشعوف و مفتخرم که الله ناراحتی من را با فرصت یاری به سایر بیماران با اهدای پلاسمای خون جایگزین کرد.

گمان می رود که این شخص اولین اهدا کننده پلاسمای خون در شرایط فعلی در مالزی باشد و پلاسمای خون او هم قوی و سالم و مناسب بوده و شرایط تسهیل درمان برای سایر بیماران کرونایی با حال وخیم را دارا بوده است.

وی گفت: در جریان فرایند یک ساعتی دریافت پلاسمای خون من در بانک ملی پلاسمای خون مالزی در روز دوم آوریل فرصت یافتم تا سوالات زیادی از پزشک درباره درمان کرونا با استفاده از پلاسمای خون بیماران درمان شده بپرسم. وی اضافه کرد: همه افراد مناسب اهدای پلاسمای خون نیستند. فرد اهدا کننده باید از هرگونه بیماری مزمن مبرا باشد و تحت درمان دارویی بلندمدت نباشد و کاملا تندرست باشد.

از این فرد 61 کیلویی 500 میلی لیتر خون گرفته شده که می تواند برای یاری به چندین بیمار مورد استفاده قرار گیرد. او میخواهد که دو هفته دیگر در صورت اجازه پزشک مجددا خون اهدا کند. از پلاسمای خون این فرد برای ساخت سرومی استفاده می گردد که با تزریق به بدن بیماران به مقابله با ویروس کرونا یاری خواهد نمود. این شخص ابراز امیدواری نموده که بیماران درمان شده بیشتری برای اهدای خون و یاری به بیماران کرونایی قدم پیش بگذارند.

دکتر نور هشام عبدالله مدیر کل بهداشتی وزارت بهداشت مالزی با اعلام اینکه چندین بیمار درمان شده برای اهدای پلاسمای خون اعلام آمادگی نموده اند گفت که این وزارتخانه افراد مزبور را تحت نظارت قرار می دهد تا معین گردد که عاری از هرگونه ویروسی از جمله هپاتیت-سی هستند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "پلاسما درمانی کرونا این بار در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلاسما درمانی کرونا این بار در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید