12 هزار نفر در شوراهای اسلامی روستاهای آذربایجان غربی داوطلب شدند

به گزارش گردشگران شاد، خبرنگاران/آذربایجان غربی رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: با انتها ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستاهای استان تعداد ثبت نام شدگان به 12 هزار و 77 نفر رسید.

12 هزار نفر در شوراهای اسلامی روستاهای آذربایجان غربی داوطلب شدند

علی مصطفوی امروز 23 فروردین اضافه نمود: از این تعداد 98 درصد معادل 11 هزار و 862 نفر را آقایان و 2 درصد معادل 215 نفر را بانوان تشکیل می دهند.

وی اضافه نمود: 61.5 درصد ثبت نام کنندگان دارای مدرک ابتدایی، 11 درصد هدایت، 6 درصد متوسطه، 10.5 درصد دیپلم، 2.5 درصد فوق دیپلم، 7 درصد لیسانس، 1.5 درصد فوق لیسانس و کمتر از یک درصد دارای تحصیلات حوزوی و دکترا هستند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی ادامه داد: 84 درصد از ثبت نام کنندگان به صورت حضوری در بخشداری ها، 9 درصد در دفاتر پیشخوان، 3 درصد به وسیله نرم افزار موبایلی و چهار درصد به وسیله کامپیوتر اقدام به نام نویسی کردند.

مصطفوی اظهار کرد: 78 درصد داوطلبان برای نخستین بار برای حضور در شوراهای اسلامی روستاهای استان ثبت نام نموده اند.

وی گفت: 3127 نفر در ارومیه، 1001 نفر در خوی و 886 نفر نیز در میاندوآب نام نویسی نموده اند و این سه شهرستان، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: در بیش از 97 درصد از روستاهای واجد شرایط معادل 2135 روستا انتخابات برگزار خواهد شد که در نسبت به دوره قبل 6.5 درصد رشد را نشان می دهد.

مصطفوی اضافه نمود: تعداد کل ثبت نام شدگان نسبت به دوره قبل یک درصد افزایش داشته است که حاکی از استقبال روستائیان برای حضور در مجلس های روستایی است.

به نقل از روابط عمومی استانداری، وی گفت: میزان رقابت به ازای هر کرسی شوراهای روستایی نزدیک به دو نفر است.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: در یازده شهرستان استان 100 درصد روستاهای واجد شرایط انتخابات را برگزار خواهند کرد که حاکی از استقبال در این دوره به نسبت دوره قبل است.

مصطفوی توضیح داد: در کمتر از سه درصد به تعداد 59 روستای واجد شرایط استان از جمله در شاهین دژ، ماکو، سلماس، خوی، میاندوآب و شوط انتخابات برگزار نخواهد شد و در مابقی روستاهای واجد شرایط استان انتخابات بصورت 100 درصد برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "12 هزار نفر در شوراهای اسلامی روستاهای آذربایجان غربی داوطلب شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 هزار نفر در شوراهای اسلامی روستاهای آذربایجان غربی داوطلب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید