تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با وجود معلمان بی دغدغه

به گزارش گردشگران شاد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه هدف غائی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رسیدن دانش آموزان به حیات طیبه است، بیان نمود: شرط تحقق این هدف، وجود معلمان بی دغدغه برای معیشت و منزلت است.

تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با وجود معلمان بی دغدغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری گردشگران شاد از رشت، محمد دوستار در بازدید از مجموعه سما در جمع مدیران مدارس و آموزشکده فنی و حرفه ای سمای رشت اظهار کرد: مجموعه سما دارای امکانات بی نظیری است که خیلی از دانشگاه های استان این امکانات را ندارند.

وی اضافه نمود: امکاناتی که مجموعه سما دارد شامل مدارس خوب، معلمان، کارمندان و هیئت علمی باانگیزه و علاقه مند هستند. با بهره برداری که از این امکانات و ظرفیت ها صورت می گیرد، مسئولیت ما سنگین تر می گردد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه آینده خود و فرزندانمان را در مجموعه سما رقم می زنیم، بیان نمود: سما مسئولیت سنگین آموزش فرزندان این مرز و بوم را از پیش دبستانی تا مقطع کاردانی به عهده دارد و این مسئولیت عظیمی است؛ چراکه آینده کشورمان را همین دانش آموزان خواهند ساخت.

دوستار یادآور شد: جامعه زمانی به سمت پیشرفت و تعالی حرکت می نماید که آموزش و پرورش آن جهت درست را طی نموده باشد و این جهت هرچقدر باکیفیت تر و با نگاه توسعه انسانی همراه باشد، جامعه نفس راحتی می کشد.

وی با بیان اینکه هدف غائی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رسیدن دانش آموزان به حیات طیبه است، بیان نمود: این هدف به آسانی به دست نمی آید، مگر اینکه نیروهای انسانی داشته باشیم که دانش آموزان را به سمت این هدف سوق دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان اضافه نمود: شرط سوق دادن دانش آموزان به هدف، این است که معلمان ما کمتر دغدغه معیشتی و منزلتی داشته باشند.

اعتقادی به تعدیل نیروی انسانی ندارم

این مسئول اظهار داشت: اعتقادی به تعدیل نیروی انسانی ندارم؛ زیرا در قبال این نیروها مسئولیت اجتماعی داریم و برای تبعات اجتماعی آن باید همه نیروها حفظ شوند و از آنها در جهت درست بهره برد.

دوستار گفت: باید به سمت دانشگاهی حرکت کنیم که تمدن ساز باشد و بنا به تعبیر حضرت امام(ره) دانشگاهی که کارخانه آدم سازی است؛ اگر درست بگردد مملکت در جهت درست قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه باید به سمت هویت یابی حرکت کنیم و ذهنیت جامعه را در قبال دانشگاه آزاد اسلامی تغییر دهیم، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی باید صندلی خود را در استان گیلان ثابت کند و همه باید احساس مسئولیت و به سمت اصلاح ساختار و سیستم برای بهره وری بیشتر حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان توضیح داد: سما باید در دروس مهارتی و مدرسه داری حرف نخست را در استان گیلان بزند و از همه کسانی که در حوزه آموزش تخصص و مهارت دارند باید در این زمینه یاری گرفت.

محمد نیک پسند معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در این بازدید گزارشی از فعالیت های مجموعه سمای استان گیلان در حوزه های آموزشی، پژوهشی و اداری اقتصادی ارائه کرد.

4117/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با وجود معلمان بی دغدغه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با وجود معلمان بی دغدغه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید