منطقه ویژه فناوری سبز در رامسر راه اندازی می شود

به گزارش گردشگران شاد، خبرنگاران/مازندران فرماندار رامسر از امضای قرار داد مرکز رشد فناوری در این شهرستان خبرداد و گفت: با امضای این قرارداد بسترهای لازم برای راه اندازی منطقه ویژه فناوری سبز در رامسر فراهم شده است.

منطقه ویژه فناوری سبز در رامسر راه اندازی می شود

حسین شعبان سروری در گفت وگو با خبرنگار گردشگران شاد اظهار کرد: شهرستان رامسر با زیبایی های وصف ناپذیر و برخورداری از مزیت های طبیعی و گردشگری یکی از مهم ترین قطب های گردشگری ایران است. با برنامه ریزی های اجرا شده و جذب سرمایه گذاری ها در حوزه های زیربنایی، گردشگری و خدماتی اقدامات موثری در راستای توسعه این شهر اجرا شده است.

وی با اشاره به جاذبه های گردشگری و سرعت تحولات در حوزه فناوری گفت: ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به شهروندان و گردشگران، ضرورت بهره گیری از زیرساخت های آی سی تی و آی تی به منظور ارتقای سطح زندگی و رفاه عمومی و تولید کسب و کار و ثروت یک ضرورت انکار ناپذیر است. در این راستا با بهره گیری از سرمایه های معنوی و جوانان این شهر برای ظرفیت سازی جدید در کنار ظرفیت های طبیعی و گردشگری اقدام شده است و این مزیت جدید چیزی جز ایجاد فرصت های شغلی و تولید ثروت با استفاده از حوزه های نوین فن آوری نیست.

فرماندار رامسر شرح داد: با مطالعات اجرا شده و ترسیم نقشه راه و چشم انداز توسعه رامسر، مطالعه و پیشنهاد منطقه ویژه اقتصادی فناوری سبز رامسر و تبدیل شهرک صنعتی رامسر به شهرک فناوری و صنایع هاتیک به مسئولان استانی و ملی ارائه شده است؛ از دیگر سو با هماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی اقدام به انعقاد تفاهم نامه شهر هوشمند رامسر شده است. این شهر بر اساس استانداردهای جهانی باید دارای 6 پارامتر و شاخص عمده از قبیل حمل و نقل، زندگی، دولت، شهروند، اقتصاد و محیط زیست هوشمند باشد.

وی گفت: برای دستیابی به اهداف و ایجاد آمادگی در شهروندان با همکاری پارک علم و فناوری استان مازندران قرارداد تاسیس و راه اندازی مرکز رشد فناوری شهرستان رامسر منعقد شد که با مساعدت آموزش و پرورش این شهر و مدرسه امام سجاد (ع) فضا و موقعیت متناسب برای این منظور در نظر گرفته شد. این مرکز با امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی و استقرار شرکت های دانش بنیان و حضور مخترعین و مبتکرین بومی و جوانان مستعد شهرستان رامسر به مرکزی برای شکوفایی استعدادها و تولید فکر و ثروت مبدل می شود.

سروری شرح داد: بر این اساس قراردادی در 11 ماده و سه تبصره در تاریخ 25 آبان ماه امسال به امضای فرماندار رامسر و پارک علم و فناوری استان مازندران برای تاسیس مرکز رشد فناوری منعقد شد که با تربیت نوجوانان و جوانان علاقه مند به فناوری های نوین شرایط لازم برای ایجاد منطقه ویژه فناوری سبز رامسر و شهرک فناوری مهیا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "منطقه ویژه فناوری سبز در رامسر راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه ویژه فناوری سبز در رامسر راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید