تعطیل شدن 30 درصد هتل ها و بیکاری دو سوم شاغلان

به گزارش گردشگران شاد، ایسنا/ براساس سخنان رئیس جامعه هتلداران ایران، تعطیل شدن 30 درصد هتل ها و بیکاری دو سوم شاغلان مشاهده می گردد.

تعطیل شدن 30 درصد هتل ها و بیکاری دو سوم شاغلان

قضیه چیست؟

جمشید حمزه زاده در تشریح شرایط هتل های کشور بدنبال رکود عظیم گردشگری با شیوع ویروس کرونا گفت: در وضع موجود که هتلها مسافر ندارند، حدود 30 درصد از این واحدهای اقامتی ترجیح داده اند تعطیل بمانند. بقیه هم با اعمال تخفیف های ویژه تا 70 درصد باز مانده اند. میزان خسارت و زیان مالی وارد شده به هتلها تا خاتمه شهریور نیز 8500 میلیارد تومان برآورد شده است.

او اضافه نمود: هتل ها ماه ها است که مسافر ندارند و میانگین اقامت در کل کشور زیر 20 درصد است. حتی هزینه های آب و برق را نمی توان تامین کرد. ترجیح بسیاری بر تعطیلی هتل ها است، چون هزینه نگهداری حتی نسبت به قبل از کرونا بیشتر شده است. با این حال در بعضی شهرها امکان تعطیلی وجود ندارد، اگر آن هتل بسته گردد، دیگر جای مناسبی برای اقامت وجود ندارد.

او ادامه داد: برای حل مساله آب و برق هتل ها حدود یک ماه است که به وزیر نیرو نامه نوشته و درخواست همراهی نموده ایم اما هنوز جوابی نداده اند. با آنکه ستاد کرونا مصوب کرد هزینه آب و برق به تعویق بیافتد اما کماکان شاهد تهدید و قطع آب و برق هتل ها هستیم.

حمزه زاده افزود: اداره مالیات به نسبت وزارت نیرو همراه تر بوده است، هرچند ما دنبال معافیت مالیاتی سال های 98 و 99 هستیم اما تا کنون نتیجه نگرفته ایم.

رئیس جامعه هتلداران درباره بیکاری گسترده ای که در این بخش رخ داده، گفت: دو سوم نیروی شاغل در صنعت هتلداری بیکار شده است. سازمان تامین اجتماعی هم بیمه بیکاری آنها را کامل پرداخت ننموده است. چند ماه وقت رسیدگی داده اند اما بسیاری از نیروهای تعدیل شده هنوز پول کامل را دریافت ننموده اند.

صنعت گردشگری و هتلداری با شیوع ویروس کرونا از جمله مشاغل زیان ده بوده است. سازمان ملل در پیغام های مکرری به دولت ها درباره بحران بیکاری و رکود مالی گردشگری هشدار داده و درخواست همراهی و حمایت بیشتر نموده است. در ایران برای جبران خسارتهای کرونا در این بخش، دو بسته حمایتی تهیه شد که اولی سه ماه امهال هزینه های انرژی، مالیات، بیمه حق کارفرما و اقساط بانکی به اضافه وام حفاظت از مشاغل به مبلغ 6 تا 16 میلیون تومان بود که به گفته فعالان گردشگری، به درستی رعایت نشد و نتوانست از این صنعت حمایت کند. بسته دوم حمایت از گردشگری نیز اوایل مهر مصوب شد که مبلغ تسهیلات بانکی از 16 تا 900 میلیون تومان افزایش داده شد و امهال هزینه های انرژی، مالیات، بیمه حق کارفرما و اقساط بانکی تا خاتمه سال نیز تمدید شد. با این حال این مصوبه هنوز به مرحله اجرا نرسیده و از بار مسائل گردشگری و هتلداری نکاسته است.

منبع: همگردی

به "تعطیل شدن 30 درصد هتل ها و بیکاری دو سوم شاغلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیل شدن 30 درصد هتل ها و بیکاری دو سوم شاغلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید