ثبت نام کتاب های درسی ادامه دارد، امکان ویرایش اطلاعات از اول تیرماه

به گزارش گردشگران شاد، ثبت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان سال تحصیلی 1400-1399 در پایه های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم متوسطه از 24 فروردین ماه شروع شده و تا 15 روز دیگر ادامه دارد.

ثبت نام کتاب های درسی ادامه دارد، امکان ویرایش اطلاعات از اول تیرماه

به گزارش گروه اجتماعی گردشگران شاد، دانش آموزان پایه آمادگی تکمیلی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پیش حرفه ای استثنایی، دانش آموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه ای استثنایی باید از 24 فروردین تا 23 خرداد ماه امسال اقدام به ثبت نام و سفارش کتاب های درسی نمایند.

ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه نیز از هشتم تیرماه آغاز می گردد و از اول تیرماه امکان اصلاح و ویرایش ثبت سفارش کتاب های درسی برای دانش آموزان فراهم خواهد شد.

ثبت نام به وسیله ورود به سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام می گردد.

طبق اعلام سازمان پژوهش، با توجه به شرایط پیش آمده و شرایط فعلی واحدهای آموزشی سعی شده از شیوه های منعطف برای ثبت سفارش کتاب های درسی استفاده گردد. در این راستا دانش آموزان می توانند به وسیله یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتاب های درسی اقدام نمایند.

در شیوه فردی والدین دانش آموزان می توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره ای دانش آموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه بسته آموزشی مورد احتیاج خود را سفارش دهند.

در شیوه گروهی مدیران مدارس به وسیله سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتاب های درسی سامانه مذکور مراجعه نموده و به صورت جمعی نسبت به سفارش کتاب های درسی اقدام می نمایند. در شیوه نامه ثبت سفارس کتاب های درسی آمده است که مدارس موظف هستند هرچه سریعتر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب های درسی دانش آموزان اقدام و از ارجاع دانش آموز یا اولیای او به کافی نت ها پرهیز نمایند.

دانش آموز یا اولیای دانش آموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) است و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد. قیمت کتاب های درسی در دوره ابتدایی برای پایه اول 24 هزار تومان و برای پایه ششم ابتدایی 34 هزار و 500 تومان است.

قیمت کتب در دوره متوسطه اول نیز از 49 هزار و 500 تومان تا 59 هزار و 500 تومان متغیر است. در دوره متوسطه دوم به دلیل تکثر رشته ها قیمت کتاب های درسی متفاوت است اما به عنوان مثال عمدتا در شاخه نظری قیمت ها از 52 هزار تا 71 هزار تومان مشخص شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ثبت نام کتاب های درسی ادامه دارد، امکان ویرایش اطلاعات از اول تیرماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام کتاب های درسی ادامه دارد، امکان ویرایش اطلاعات از اول تیرماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید