خبرنگاران دانش آموزان سفیران سلامت جامعه باشند

به گزارش گردشگران شاد، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اجرای طرح پویش سفیران سلامت با مشارکت دانش آموزان جهت رعایت مسایل بهداشتی، گفت: هر دانش آموزی باید سفیر سلامت جامعه خود باشد تا بتوانیم از این طریق نگرانی و دغدغه های موجود را کاهش دهیم.

خبرنگاران دانش آموزان سفیران سلامت جامعه باشند

حسنعلی اصغری روز پنجشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس شورای معاونان اداره کل و روسای آموزش و پرورش مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان قزوین با قدردانی از همکاری و هماهنگی دستگاه های مسوول در امر بازگشایی مدارس، اضافه نمود: با توجه به شرایط خاص سال جاری در مورد شیوع ویروس کرونا، امکان دسترسی و حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس را فراهم نموده ایم اما در نهایت الزامی برای حضور فیزیکی آنان در مدرسه نیست.

وی، تضمین سلامت دانش آموزان توام با بهبود کیفی نظام آموزشی را اولویت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید دانست و با تاکید بر مشارکت خانواده ها در این راه، گفت: برای هر نوع شرایط بیماری کرونا برنامه های جداگانه و خاصی تدوین شده که با قرار دریافت در آن به اطلاع خانواده ها خواهد رسید.

این مسوول فرهنگی با بیان اینکه هیچ وجهی از خانواده ها برای ضدعفونی کردن مدارس گرفته نمی گردد، تاکید نمود: مراقبت از سلامت جسمی دانش آموزان دغدغه و اولویت نخست آموزش و پرورش است که برای رسیدن به آن از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود استفاده خواهد شد.

به گفته اصغری، نحوه حضور دانش آموزان براساس نظر مدیران مدارس، شرایط فضای آموزشی و شرایط شهرها از نظر شیوع این بیماری خواهد بود و در عین حال نیز در صورت حضور فیزیکی آنان، فاصله گذاری اجتماعی در همه مدارس باید به طور دقیق و صحیح رعایت گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه نمود: در شیوه نامه ابلاغی، تمامی مدارس باید باز باشند و در شرایط شرایط زرد و سفید بیماری کرونا، نحوه حضور دانش آموزان با تصمیم مدیران مدارس اتخاذ می گردد و در نهایت نیز هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس نیست.

استان قزوین دارای 250 هزار دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دانش آموزان سفیران سلامت جامعه باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانش آموزان سفیران سلامت جامعه باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید