درگاه تبادل داده وزارت کار با سایر دستگاه های دولتی راه اندازی می شود

به گزارش گردشگران شاد، دستگاه های مختلف دولتی می توانند با دریافت نام کاربری و رمز ورود، اطلاعاتی که در بانک اطلاعاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موجود است و برای امور آنان کارایی دارد را دریافت کنند.

درگاه تبادل داده وزارت کار با سایر دستگاه های دولتی راه اندازی می شود

به گزارش گروه اقتصادی گردشگران شاد، شفافیت در امور حکومت ها موضوعی است که این روزها تبدیل به یک تقاضای جهانی شده است و در ایران نیز چند سالی است که شفافیت در تصمیم گیری های سیاسی و البته بیشتر اقتصادی یک خواسته عمومی شده و افکار عمومی آن را طلب می کنند. به همین علت هم قانونگذاران و هم مجربان در تلاش هستند که القا کنند در جهت شفافیت گام برمی دارند.

بر همین اساس وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی این روزها با راه اندازی سامانه های متعدد شفافیت به دستور محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی پیشگام این موضوع شده است . هر موضوعی که مرتبط با وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی یا سازمان های زیرمجموعه این وزارت خانه باشد از طریق سامانه های شفافیت این وزارت خانه قابل شفاف سازی است.

سامانه درگاه تبادل داده در کنار سامانه شفافیت و پنجره واحد اطلاع رسانی مجوزهای وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با هدف شفافیت و در راستای تحقق دولت الکترونیک راه اندازی شده است. وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عنوان پرمخاطب ترین وزارت خانه کشور دارای مجموعه ای از اطلاعات مهم از شرایط اقتصادی و اجتماعی شهروندان است که با استفاده از همین داده ها پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان را راه اندازی کرده است.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بارها از آمادگی این وزارت خانه برای تبادل این اطلاعات با سایر دستگاه های دولتی خبر داده است. با این همه این وزارت خانه با راه اندازی درگاه تبادل داده شروع به تبادل این اطلاعات با دستگاه های دولتی کرده است و دستگاه های مختلف دولتی می توانند با دریافت نام کاربری و رمز ورود اطلاعاتی که در بانک اطلاعاتی این وزارت خانه موجود است و برای امور آنان کارایی دارد را دریافت کنند.

درگاه تبادل داده از طریق آدرس اینترنتی www.api.mcls.gov.ir قابل دسترسی است. دستگاه های مختلف دولتی می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از این طریق کسب کنند. این اقدام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنار راه اندازی دو سامانه شفافیت و پنجره واحد اطلاع رسانی مجوزهای وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در راستای تحقق شفافیت در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است تا فرایند شفافیت در این وزارت خانه به نقطه قابل قبولی برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "درگاه تبادل داده وزارت کار با سایر دستگاه های دولتی راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگاه تبادل داده وزارت کار با سایر دستگاه های دولتی راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید