رشد بافت مصنوعی انسانی در فضا

به گزارش گردشگران شاد به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، پیش از این و بر روی کره زمین چنین آزمایش هایی برای طراحی و تولید بافت های سه بعدی بدن انسان اجرا شده است، اما تحقق چنین هدفی در خارج از کره زمین برای به نتیجه رساندن سفرهای فضایی دراز مدت ضروری است، زیرا در این سفرها ممکن است سوانحی رخ دهد که انجام عمل پیوند بافت های انسانی را ضروری سازد.

رشد بافت مصنوعی انسانی در فضا

در جریان آزمایش مذکور تلاش شد تا سلول های بافت های بدن در شرایطی که جاذبه تنها در حد اندکی وجود دارد، رشد داده شوند. این سلول ها مربوط به لایه داخلی رگهای خونی انسان بوده اند و وظیفه تنظیم جریان و فشار خون را در ارگان های داخلی بدن بر عهده دارند.

تکمیل این آزمایش و تولید کامل بافت های سه بعدی مذکور در فضا زمینه را برای بررسی واکنش آنها به شرایط بی وزنی فراهم خواهد کرد. بررسی اولیه سلول های یادشده بعد از بازگشت به زمین نشان می دهد که آنها به طور اتوماتیک حجم های سه بعدی خاصی را تشکیل داده اند و این امر موجب شگفتی دانشمندان آلمانی شده است.

ساختار این حجم ها با ساختارهای سه بعدی تشکیل شده بر روی کره زمین متفاوت است و همین مساله تاثیر جاذبه را به عنوان یک متغیر دخیل ثابت می کند. بررسی این سلول ها و بافتهای حاصل از آنها ظرف چند ماه آینده ادامه خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رشد بافت مصنوعی انسانی در فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد بافت مصنوعی انسانی در فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید