رهبر ناتو برنامه های پیشنهادی اصلاحات در ائتلاف را ارائه می نماید

به گزارش گردشگران شاد، دبیرکل ائتلاف ناتو امروز چهارشنبه به معرفی برنامه های اصلاحات با هدف مدرنیزه کردن این ائتلاف بعد از چهار سال ناسازگاری با واشنگتن و روبرو شدن با چالش هایی شامل ظهور نظامی چین و رقیب بودن روسیه می پردازد.

رهبر ناتو برنامه های پیشنهادی اصلاحات در ائتلاف را ارائه می نماید

به نقل از خبرگزاری رویترز، دو مقام ارشد به رویترز گفتند، ینس استولتنبرگ بعد از لفاظی های تقابلی بین واشنگتن و همپیمانانش در طول ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به معین هشت حوزه برای اعمال مدرنیزه سازی از سوی ناتو در کوتاه مدت، از تغییرات آب و هوایی گرفته تا تامین بودجه پایدار عملیاتهای نظامی می پردازد.

این طرح های پیشنهادی اصلاحات که قرار است از سوی رهبران ناتو در جریان نشست برنامه ریزی شده برای اواخر امسال میلادی در شهر بروکسل در نظر گرفته شوند، هدفش قانع ساختن جو بایدن، جانشین ترامپ برای حمایت قدرتمند از ناتو و تسکین همپیمانان ناراضی از به گفته خودشان کوتاهی ائتلاف در هماهنگی در سطح سیاسی است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اواخر سال 2019 بعد از حمله ترکیه به عنوان یک عضو ائتلاف ناتو به شورشیان مورد حمایت آمریکا در سوریه اظهار کرد که ناتو مرگ مغزی را تجربه می نماید.

استولتنبرگ روز دوشنبه به گردشگران شاد با اشاره به فرایند اصلاحات ناتو 2030 گفت: ما فرصتی بی همتا داریم تا انرژی مجددی پیدا نموده و پیوند ترانس آتلانتیک را تقویت کنیم.

این طرح های پیشنهادی شامل به روز رسانی سند رسمی اصلی استراتژی ناتو، مفهوم استراتژیک آن، است که ممکن است قابلیتهای نظامی فزاینده چین را و رقابت استراتژیک با روسیه را در نظر بگیرد.

بر اساس این گزارش، استولتنبرگ همچنین به پیشنهاد دادن بحث سیاسی بیشتر در ناتو با هدف اجازه دادن به نشستهای مکرر وزرای کشور، امور خارجه و مشاوران امنیت ملی دولتها و راه هایی برای کاستن از تاثیرات امنیتی تغییرات آب و هوایی و انتشار کربن نظامی خواهد پرداخت.

استولتنبرگ، نخست وزیر اسبق نروژ، همچنین پیشنهاد خواهد نمود که کشورهای همپیمان بیشتر به صورت دسته جمعی به تامین اعتبار عملیاتهای بازدارنده شان در خاک کشورهای همپیمان به جای سیستم فعلی که یک هم پیمان کل هزینه های استقرار را به دوش بکشد، بپردازند.

دو مقام ناتو گفتند، این پول که می تواند وارد یک بودجه نظامی مشترک گسترش یافته ناتو گردد، همچنین در هدف مربوط به بودجه نظامی سالانه ناتو معادل دو درصد از بازدهی مالی، حساب خواهد شد تا از وارد آمدن فشار مسئولیت مضاعف بر همپیمانان گرفته گردد.

یک مقام اظهار کرد: دبیرکل ناتو به این فکر می نماید که ما چطور می توانیم این را پایدارتر و نهایتا عادلانه تر کنیم زیرا اینها فعالیتهایی ضروری برای امنیت ما هستند. ما احتیاج به پیدا کردن راهی برای تغییر نحوه تامین اعتبار آنها داریم.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "رهبر ناتو برنامه های پیشنهادی اصلاحات در ائتلاف را ارائه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر ناتو برنامه های پیشنهادی اصلاحات در ائتلاف را ارائه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید