روش های عجیب کشورها برای مقابله با پاندمی کرونا

به گزارش گردشگران شاد، در خصوص بیماری همه گیر کورونا ویروس ( Coronvirus) ، در ابتدا شرایط سخت شد اما این شرایط باز سخت تر هم خواهد شد. در این مطلب افراد و کسب وکارهای را به صورت اجمالی آنالیز می کنیم که راه های خلاقانه ای برای مقابله با کرونا ویروس پیدا نموده اند تا روزهایشان را خراب نکند.

روش های عجیب کشورها برای مقابله با پاندمی کرونا

همانطور که کشورها به بستن مرزهای خود و تحمیل فاصله اجتماعی ادامه می دهند، این موضوع و این مبحث آشکارا تبدیل به پر استفاده ترین عبارت در سال 2020 شده که در اخبار به آن اشاره می گردد. در این میان بعضی از شهروندان جسور روش های برای ماندن در تجارت، رفت و آمد در مکان های عمومی و یا اشتغال خود در قرنطینه یافته اند.

بعضی این از این روش های آشکارا ظالمانه و سخت به نظر می رسند، در حالی که بعضی دیگر کمی غیر معمول هستند اگرچه منطق پشت آن پایه عملی دارد. در اینجا مقطعی از آنچه مردم برای زیباتر شدن روزهای خود در یکی از تاریک ترین دوره های تاریخ اخیر انجام می دهند، آورده شده است.

در حالی که دولت ها حجم اجتماعات عمومی را محدود می کنند، مشاغل کوچک از این موضوع رنج می برند. بر خلاف شرکت های عظیم، گردانندگان کوچک تر درآمد انباشته ندارند، تا در پاندمی کروناویروس بتوانند از خود محافظت کنند. به همین دلیل بعضی از مالکان کسب و کارهای کوچک تصمیم گرفتند که ذهن خود را معطوف به این موضوع کنند که کسب و کار خود را حفظ کنند.

یک رستوران چینی به سرعت تعدادی پلکسی گلاس خرید و آن ها را به صورت صفحات ایستاده آماده کرد و روی میزهای قرار داد. بر روی این میزها به راحتی چهار نفر می توانستند جای بگیرند.

یک نانوایی چینی در جلوی مغازه خود یک رمپ قرار داد و مشتریان را تشویق کرد تا کالاهای خود را به وسیله گوشی های هوشمند سفارش دهند تا احتمال ابتلا به کرونا ویروس را کاهش دهند.

سایر کسب و کارها مصرف کنندگان را به عبور از یک تونل تشویق کردند که اسپری ضدعفونی از اطراف پخش می گردد و قبل از ورود به ساختمان مصرف کنندگان ضدعفونی می شدند. همچنین موسسات دیگر روبات هایی را برای آنالیز دمای بدن مشتریان تهیه کردند.

یکی از کالاهایی که به سرعت در قفسه های خرده فروشی در حال گسترش است، ماسک های جراحی است، اما این مانع از آن نمی گردد که افراد در سراسر دنیا خود را از شر این ماسک خلاص نکنند.

بعضی از افراد به عنوان ماسک از پوست مرکبات مانند پرتقال استفاده می کنند تا بتوانند با لذت بردن از عطر میوه، در مکان های عمومی نیز ایمن باشند. بعضی دیگر با اعتقاد به این که این لایه های اضافی حفاظت بیشتری را فراهم می کنند، ماسک هایی از لباس زیر و حتی پدهای بهداشتی ساخته اند.

بسیاری از مردم نگرانی بیشتری نسبت به بقیه در خصوص ابتلا به کرونا ویروس دارند برای همین محافظت خود را دوچندان می کنند. علاوه بر پوشیدن ماسک، اقلام جانبی دیگر شامل پوشیدن کلاه ایمنی موتورسیکلت و پوشاندن بدن با کیسه های پلاستیکی عظیم و شفاف را در برنامه خود قرار دادند.

اما به نظر می رسد محبوب ترین گزینه بریدن انتهای بطری های آب معدنی عظیم و قرار دادن آنها به گونه ای است که در یک حرکت علمی-تخیلی برای حفاظت بیشتر می باشد.

به طور کلی استاندارد دستورالعمل ها و روش های اتخاذ شده توسط دولت ها در سراسر دنیا، مربوط به مسافران بازگشته به کشورهای خود حداقل دو هفته قرنطینه خانگی بوده است. بعضی دیگر از کشورهایی که شیوع بیماری کرونا در آن ها بیشتر بود مانند چین، ایران و ایتالیا، از طرف جوامع مختلف بسیار تحت فشار قرار گرفتند.

این دستورالعمل ها باعث می گردد که افراد در قرنطینه دیوانه شوند مگر اینکه راهی برای کنار آمدن با قرنطینه خود بیابند. ایتالیایی ها یکدیگر را از بالکن ها می دیدند و با هم شاد بودند،این مورد در ابتدای کرونا در صدر اخبار بین المللی بود. اما در این میان چند مورد کم تر شناخته شده نیز وجود داشت که در قرنطیه برای کنترل زندگی خود انجام می دادند.

در چین، یک مرد بدون اینکه از سوئیت خود خارج گردد، معادل یک ماراتن را دوید، در حالی که فرد دیگری در پشت بام آپارتمان خود یک جلسه اسکی صحرانوردی انجام داد. با ادامه این بیماری همه گیر، انتظار می رود که افراد بیشتری ایده های ساده ای را با یکدیگر در میان بگذارند.

منبع: گردشبان

به "روش های عجیب کشورها برای مقابله با پاندمی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های عجیب کشورها برای مقابله با پاندمی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید