عربستان پاسخ مثبتی به کوشش های ایران نداده است

به گزارش گردشگران شاد، ایسنا نوشت: عراقچی با بیان اینکه تمام کشورهای منطقه درحال آنالیز طرح ابتکار صلح هرمز هستند اضافه نمود که ایران و عربستان دو بازیگر مهم در تمام مسائل هستند و باید به وسیله گفت وگو مسائل شان را حل نمایند.

عربستان پاسخ مثبتی به کوشش های ایران نداده است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگو با اسپوتنیک در رابطه با طرح ابتکار صلح هرمز گفت: این ابتکار در حال آنالیز گسترده از سوی کشورهای منطقه و دیگر طرف های مربوطه بین المللی است و پیامی از سوی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به تمام حکام و پادشاهان کشورهای خلیج فارس ارسال شده است.

وی افزود: به تماس ها و مشورت های خود با کشورهای همسایه و تمام طرف های مربوط ادامه خواهیم داد تا تمام پایه های این طرح را به آن ها شرح دهیم و بتوانیم این ابتکار عمل را اجرایی و در منطقه خلیج فارس صلح و ثبات و امنیت ایجاد کنیم.

معاون ظریف در پاسخ به سوالی در رابطه با میانجیگری میان تهران و ریاض گفت: ما بر این باوریم که ایران و عربستان دو بازیگر مهم و برجسته در تمام مسائل هستند و این دو کشور باید بتوانند با آرامش تمام اختلافات شان را حل نمایند.

عراقچی افزود: بی شک میان دو کشور اختلاف نظرهایی وجود دارد و بی شک راهکار این اختلافات گفت وگوی سازنده و مثبت است؛ گفت وگویی که ما از آن استقبال می کنیم و از هر کشوری که دست کمک به سوی ما دراز کند استقبال می کنیم اما متاسفانه عربستان تا به این لحظه دیدگاه و نظری همانند دیدگاه ما نشان نداده و پاسخ مثبتی به این کوشش ها نداشته است.

عراقچی گفت: پیشنهاد سازوکار اقتصادی اینستکی بسیار دیر مطرح شد و اکنون هم در سطحی پایین اجرا می گردد. این سیستم تاکنون به طور کامل اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که اصلی ترین صادرات ایران به اروپا نفت است، در صورتی که اروپایی ها از ایران نفت بخرند اینستکس موفقیت آمیز خواهد بود.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "عربستان پاسخ مثبتی به کوشش های ایران نداده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان پاسخ مثبتی به کوشش های ایران نداده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید