علی میری: می توانستم طلایی شوم اما ریسک نکردم

به گزارش گردشگران شاد، ستاره جوان و نقره ای وزنه برداری ایران دردسته 89 کیلوگرم معتقد است بعد از درخشش در رقابت های جهانی 2019 تایلند می خواهد به روند موفقیتش در عرصه بین المللی با کوشش دوچندان استمرار ببخشد.

علی میری: می توانستم طلایی شوم اما ریسک نکردم

رضاعباسپور:جوان است و جسور. شوخ طبع است و پراز انگیزه. همین شادابی و جسارت او به اضافه عزم و اراده ای که داشت موجب شد تا بعد از سه ماه تمرین مستمر روی تخته دنیای و در رقابت میلیمتری دسته 89 کیلوگرم مسابقات دنیای 2019 تایلند با کسب یک مدال برنز دوضرب و عنوان نایب قهرمانی دنیا در مجموع کارنامه ای روشن و قابل قبول برای خود ثبت کند. علی میری ملی پوش آذری زبان ارومیه ای تیم ملی وزنه برداری مطمئنا یکی از ستاره های آینده وزنه برداری ایران است که می تواند سال ها برای ما در عرصه های مختلف بین المللی مدال و افتخار کسب کند. به همین بهانه و بعد از درخشش این جوان خوش مشرب آذری زبان در رقابت های دنیای با او گفت و گو داشتیم تا از احساسی که بعد از ایستادن روی سکوی نایب قهرمانی دسته 89 کیلوگرم دنیا در او ایجاد شد با ما سخن بگوید.

*بعضی کارشناسان و اهالی فن در وزنه برداری بخاطر نوسان زیادی که در طول سه چهارسال اخیر در رده های سنی مختلف داشتی خیلی روی مدال آوری علی میری حساب باز نمی کردند. چه تفاقی افتاد که علی میری در این مدت کاملا با میری قبلی روی تخته دنیای فرق نموده بود؟

بله، می دانم دقیقا خیلی ها باورشان نمی شد که من بتوانم در رقابت های دنیای بزرگسالان مدال آور باشم. اما من هم بخاطر اینکه یک چنین تفکر منفی را از بین ببرم.بیش از3 ماه به صورت شبانه روزی و مستمر تحت نظر آقای برخواه و کادرفنی تیم ملی وزنه برداری در اردو بودم و سخت کوشش و تمرین کردم. فکر می کنم اینکه بیش از سه ماه دور از خانه و خانواده باشی و تمام فکر و ذکرت این باشد که در مسابقات دنیای بتوانی جواب اعتماد کادرفنی و مجموعه فدراسیون را بدهی کافی است برای اینکه به همه آنهایی که اینطور در خصوص من ذهنیت داشتند ثابت کنی که همه چیز برایم در وزنه برداری تغییر نموده است. حقیقتا برای پیروزیت در مسابقات دنیای از جان مایه گذاشتم مثل تک تک هم تیمی هایم و خرسندم که این همه زحمت و کوشش در تایلند به بار نشست.

*فکر می کنی چقدر تغییر وزن و حضور مستمردراردوهای طولانی مدت تیم ملی یاری کرد تا علی میری متحول شده ای را در رقابت های دنیای 2019 تایلند ببنیم؟

قطعا اردوهای تیم ملی،حمایت رییس فدراسیون از تک تک بچه ها و برنامه ریزی و مدیریت خوبی که آقای برخواه در تمرینات اردویی داشتند خیلی یاریم کرد تا به این شرایط برسم. مخصوصا اردوی سطح دریا در شمال که تقریبا با شرایط آب و هوایی تایلند سنخیت داشت باعث شد تا خیلی زود در پاتایا بتوانیم وضعیت بدنی خود را با آب و هوای این کشور تطبیق دهیم.

*اینجا در تایلند از روزی که اسکان پیدا کردید تا روز مسابقه مشکل خاصی نداشتی؟

نه، فقط یک مقدار سرماخوردگی جزیی داشتم که آن هم چیز خاصی نبود و حل شد.اما خب یک مقدار در تمریناتی که قبل از مسابقه داشتم اذیتم می کرد. ولی روز مسابقه خیلی انگیزه داشتم که مدال بگیرم. حتی شب قبل مسابقه هم خواب پدرم را دیدم که به من امیدواری می داد که در این مسابقات پیروز می شوم و مدال می گیرم. واقعا خرسندم که این همه انتظار و رویایی که داشتم در خاتمه رقابت دسته 89 کیلوگرم دنیای تایلند به حقیقت تبدیل شد. حقیقتی که روی سکوی دنیای با آن زندگی و ذوق کردم. من در این مسابقات از همه بیشتر به این دلیل خرسند بودم که با این مدل و وزنه های خوبی که زدم باور و اعتماد خیلی ها را که قبل از این خیلی به توانمندی های من ایمان نداشتند را نسبت به خودم تغییر دادم و ذهنیت آنها را مثبت کردم.

*بین حرکات یکضرب و دوضربت یک مقدار نوسان و جود داشت دلیل این نوسان غیر طبیعی چه بود؟

ببینید ثبت سه حرکت صحیح در یکضرب و دو حرکت صحیح از مجموع سه حرکت دوضرب کار بزرگی بود که خداراشکر من پیروز شدم آنرا انجام دهم. درست است که در یکضرب نتوانستم مدال کسب کنم اما این جزو تاکتیک من برای بدست آوردن مدال های دوضرب و مجموع بود. من حتی در یکضرب یک کیلوگرم بالاتر از رکوردهای تمرینی ام را ثبت کردم که این هم یک نکته مثبتی بود که خداراشکر انجامش دادم و از خودم راضی ام. اما خوب چون به اصطلاح تکنیکی در وزنه برداری من یک وزنه بردار (دوضرب زن)هستم می دانستم که در دوضرب عقب افتادگی جزیی که داشتم را جبران می کنم. البته بخاطر فشردگی و میلیمتری بودن رقابت در دوضرب یک مقدار پاهایم از کار افتاد و شل شده بود. اما در نهایت به هر طریق ممکن بود وزنه هایی را در این حرکت ثبت کردم که می دانستم قطعا روی مدال است. بخاطرآنالیز خوبی هم که از رقبا داشتیم می دانستم وزنه بردارانی که در یکضرب مدال گرفتند خیلی دوضرب زن نیستند.به همین دلیل با تمام انرژی پشت وزنه های انتخابی کادرفنی در حرکت دوضرب رفتم و خداراشکر با یک برنز دوضرب و نقره مجموع در رقابت های دنیای 2019 مزد زحماتم را گرفتم.

*این را قبول داری که اگر درخواست ویدیو چک کادرفنی برایت پذیرفته نمی شد مدال دنیای هم در کار نبود؟

بله، دقیقا همینطور است که اشاره کردید. واقعا خداراشکر می کنم که قانون ویدیو چک اینجا وجود داشت و برای من به خیر تمام شد وگرنه مدال دنیای به همین راحتی از دستم می پرید. من هیچ وقت قبل از مسابقه قول مدال نمی دهم. اما مطمئن باشید از این به بعد علی میری جدیدی را در دنیای وزنه برداری می بینید که فقط بدنبال کسب افتخار و عناوین قهرمانی در عرصه مختلف بین المللی است.

*اگرکادرفنی تصمیم داشته باشند که بعد از دنیای تایلند به یک وزن بالاتر یعنی دسته وزنی المپیکی 96 کیلوگرم بروی نظرت در این باره مثبت است یا منفی؟

قطعا هرچه نظر کادرفنی باشد نظر من هم همان است. به احتمال زیاد بعد از دنیای وزنم را بالا می برم تا در دسته 96 کیلوگرم که وزن المپیکی است برای افتخار آفرینی کوشش کنم. خداراشکر 2 تن از قهرمانان بزرگ وزنه برداری دنیا و المپیک یعنی سهراب مرادی و کیانوش رستمی دوست و برادر من هستند. قهرمانانی که به بودن کنارشان افتخارمی کنم و مطمئنم اگر بخواهم به دسته وزنی 96 کیلوگرم بیایم می توانم روی یاری و همفکری با آنها حساب باز کنم. به هر حال شرایط هر چه باشد من ا این به بعد بیشتر تمرین می کنم و زحمت می کشم تا روند پیروزیتم با همین یک مدال قطع نشود.

5 ، 1

منبع: ایران ورزشی

به "علی میری: می توانستم طلایی شوم اما ریسک نکردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی میری: می توانستم طلایی شوم اما ریسک نکردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید