ماجرای 14 روز بیهوشی رییس اورژانس در پی ابتلا به کرونا

به گزارش گردشگران شاد، رییس اورژانس کشور خدمات اورژانسی ارائه شده در بحران کرونا و همچنین ماجرای ابتلای خود به این بیماری را تشریح کرد.

ماجرای 14 روز بیهوشی رییس اورژانس در پی ابتلا به کرونا

به گزارش ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند در اولین اظهارات تصویری خود پس از بهبودی از کرونا، گفت: ما از زمانی که آگاه شدیم تعدادی از هموطنانمان درگیر بیماری کرونا شده اند، در صف اول مقابله با بیماری ایستادیم. در تیم اورژانس کشور از پیش از شیوع بیماری تمهیداتی برای تیم های عملیاتی ویژه اندیشیده بودیم.

وی با تاکید بر این که 400 تیم عملیاتی ویژه بعد از زلزله کرمانشاه در کشور شروع به کار کرد، اضافه نمود: کار ما فوریت های پزشکی است. از زمانی که دانشجو های ایرانی ساکن ووهان چین به کشور بازگشتند، کار اورژانس کشور شروع شده است و در کنار وزارت بهداشت که تنها بود، ایستادیم. 14 روز در حال خدمت رسانی به این دانشجویان بودیم و حتی خدمات هتلینگ در شرایط قرنطینه نیز توسط کادر اورژانس به این عزیزان ارائه می شد.

وی اضافه نمود: بر اساس ابلاغ وزیر محترم بهداشت بنده در بخش لجستیک و پشتیبانی کرونا کار خود را شروع کردم. روز های ابتدایی شیوع بیماری هر دو ساعت یک بار برای شهر های قم، گیلان و تهران تجهیزات ارسال می کردیم.

کولیوند ادامه داد: روز آدینه ای که انتخابات مجلس شورای اسلامی بود با آقای لاریجانی به قم رفته و اقدام به بازدید از بیمارستان ها کردیم. بنده مرتبا در جریان بازدید ها بودم و شاید در شبانه روز یک یا دو ساعت استراحت داشتم. روزی با احساس خستگی به بیمارستان خاتم الانبیا مراجعه کردم که با انجام سی تی اسکن تعیین شد به کرونا مبتلا شده ام. از 11 شب همان روز به مدت 14 روز بیهوش شدم و حتی در یک روز اورژانسی پزشکان از بنده قطع امید کردند، اما خوشبختانه با دعای خیر مردم و خانواده شهدا، بهبود یافتم.

وی با بیان این که در شرایط فعلی تنها دشمن ما کرونا نبود بلکه تحریم ها نیز دشمن ما بودند، اظهار کرد: حتی اجازه ورود محصولات حفاظتی را به ما نمی دادند.

او با اشاره به افتخارات تیم اورژانس کشور، گفت: ما در زلزله کرمانشاه افتخارات بزرگی رقم زدیم. در کمتر از 72 ساعت 1980 عمل جراحی پیروز داشتیم. در کمتر از 15 ساعت 6 بیمارستان سیار در منطقه احداث کردیم. 7 هزار و 350 مصدوم را در کمتر 20 ساعت به سایر شهر ها انتقال دادیم. 100 عمل پیوند عضو پیروز انجام شد و... که همگی از افتخارات این نظام است.

رییس اورژانس کشور اضافه نمود: دو خدمت در قالب دو کد برای احیای بیماران سکته قلبی و مغزی تعریف نموده ایم و تا به امروز بالغ بر 85 هزار نفر سکته حاد قلبی در کمتر از 60 دقیقه به بیمارستان رسیده اند. در اجلاس وزرای بهداشت مناطق مدیترانه شرقی، یکی از معاونین بهداشتی یکی از کشور ها دچار سکته قلبی شد که در کمتر از 34 دقیقه به بیمارستان رسانده شد.

کولیوند گفت: در شرایطی که کرونا تمام کشور های دنیا را درگیر نموده است، ما توانستیم دستگاه ونتیلاتور فراوری کنیم تا لازم نباشد مانند سایر کشور ها بیماران را انتخابی درمان کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، گفت: بچه های اورژانس 115 در بحران کرونا با وجود چهار برابر شدن تماس ها گمنام عمل کردند؛ بدون آن که کوچک ترین نارضایتی داشته باشند.

منبع: فرارو

به "ماجرای 14 روز بیهوشی رییس اورژانس در پی ابتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای 14 روز بیهوشی رییس اورژانس در پی ابتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید