راستا جایگزین در صورت خروج آمریکا از نفتا در دست آنالیز است

به گزارش گردشگران شاد به نقل از رویترز، الدفنسو گواجاردو وزیر انرژی مکزیک امروز (سه شنبه) اعلام نمود که احتمال خروج آمریکا از موافقتنامه نفتا بسیار بالا است و مکزیک باید خود نقشه ای تدوین کند که در صورت خروج آمریکا از معاهده آن را به کار گیرد.

راستا جایگزین در صورت خروج آمریکا از نفتا در دست آنالیز است

این وزیر مکزیکی تاکید نمود که برنامه جایگزینی هم اکنون در بین مقامات تعریف شده است، اما به جزییات این برنامه اشاره ای نکرد.

لازم به ذکر است روز یکشنبه، دونالد ترامپ در ادامه تهدیدات خود مبنی بر خروج از نفتا، با انتشار پیامی توییتری مکزیک و کانادا را به خروج از نفتا تهدید نموده بود.

گواجاردو معتقد است که آمریکا از نفتا خارج خواهد شد. او در مصاحبه خود با مکزین بیزینس در روز سه شنبه گفت: احتمال خروج آمریکا از نفتا وجود دارد و این احتمال بسیار زیاد هم هست. ما باید برای انتخاب راستا جایگزین آمادگی لازم را داشته باشیم.

مذاکرات مجدد بر سر نفتا از اول سپتامبر، آدینه آینده شروع خواهد شد. مکزیک روز گذشته نسبت به سیاست های ترامپ انتقاد کرد و گفت که توییتر مکان خوبی برای تبادل نظر بر سر نفتا نیست.

نفتا ملقب به پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی، توافقی است بین سه کشور آمریکا، مکزیک و کانادا است که بر اساس آن تمام محدودیت های تجارت و سرمایه گذاری بین کانادا، مکزیک و آمریکا در مدت 15 سال به تدریج از بین می رفت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "راستا جایگزین در صورت خروج آمریکا از نفتا در دست آنالیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راستا جایگزین در صورت خروج آمریکا از نفتا در دست آنالیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید