معارض معروف مصری از ائتلاف با گروههای مخالف السیسی اطلاع داد

به گزارش گردشگران شاد، محمد علی معارض معروف مصری گفت که با بعضی گروهها و احزاب در راستای اقدام مشترک علیه حکومت مصر به توافق رسیده است.

معارض معروف مصری از ائتلاف با گروههای مخالف السیسی اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل گردشگران شاد، محمد علی تاجر و هنرمند مصری مقیم در اسپانیا، شب گذشته (آدینه) در ویدئویی بیان کرد که در ملاقات با بعضی گروههای مخالف دولت مصر در مورد سند توافق مصری با آنها به توافق رسیده است.

به نوشته وبگاه عربی21، او در صفحه فیس بوک خود گفت که مدتی پیش با نمایندگان جریان های سیاسی مصری ملاقات نموده و همه آنها از سرکوب ادامه دار حکومت مصر خسته بودند.

محمد علی گفت که با رهبران و رؤسای احزاب سیاسی و با نمایندگان جریان های ملی گرا ملاقات و پیشنهاد ترسیم سندی برای اتحاد میان گروهها و دوری از اختلافات را مطرح نموده است. او نام این سند را سند توافق مصری بیان کرد.

این معارض مصری که در تبعید خودخواسته در اسپانیا به سر می برد، در ادامه گفت: بعضی گروههای سیاسی سند مذکور را به طور کامل می پذیرند و بعضی نیز نیمی از بندها را قبول دارند و بعضی نیز تمامی آن را رد خواهند کرد اما به همه می گویم که اختلافات طبیعی است؛ اما همکاری و اقدام مشترک برای نجات مصر یک وظیفه ملی برای همه ماست.

محمد علی همچنین برکناری محمد مرسی و روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی در تابستان سال 2013 را یک کودتا دانست و حکومت فعلی مصر را به فساد، سرکوب، فروش خاک، تاراج ثروت و همچنین فروپاشی اقتصادی و اجتماعی متهم کرد.

اما در مورد سند توافق مصری، محمد علی گفت که این سند هشت اصل و 11 بند دارد که اولویت های مرحله پس از سقوط دولت السیسی را توضیح داده است.

رعایت اصول دموکراسی و آزادی احزاب و تأمین آزادی بیان و عقیده، آزادی فعالیت نهادهای دینی، حضور زنان در عرصه اجتماع و مبارزه با فساد جزو اصول مطرح شده در این سند است.

اما 11 اولویتی که طبق این سند باید پس از سقوط دولت السیسی اجرایی گردد از این قرار است.

1-توافق در سایه طرح ملی جامعه بر مبنای اهداف انقلاب 25 ژانویه 2011

2-جلوگیری از سرکوب، فساد، فروش زمین، سرقت آب و ثروت های طبیعی، فروپاشی اجتماعی و اقتصادی

3- آزادی کامل زندانیان سیاسی و زندانیان ابراز عقیده و لغو تمامی حکم های صادر شده

4- ورود به مرحله انتقالی بر مبنای توافق و شراکت تمامی گروهها در راستای نجات میهن و در چارچوب طرح جامع ملی که اصلاحات سریع اقتصادی و بازسازی ساختار مؤسسات حکومتی و اصلاح قانون اساسی و برگزاری انتخابات رقابتی و دموکراتیک را پیش ببرد.

5- افزایش سطح رشد اقتصادی و مبارزه با فقر، اصلاح سیستم اقتصادیات ها و تحقق عدالت، آموزشی، بهداشتی و توانمند سازی جوانان

6- رد کودتای نظامی و جرم انگاری آن و محدودسازی فعالیت نهادهای نظامی به دفاع از مرزها و حفظ وحدت و یکپارچگی اراضی مصر. نیروهای نظامی دیگر مجاز به حضور در عرصه های سیاسی یا اقتصادی نخواهند بود. باید بودجه، در آمدها، هزینه ها و فعالیت های اقتصادی نهادهای نظامی شفاف بوده و تحت نظارت هیأت های حسابرسی و اقتصادی قرار گیرد.

7- استقلال کامل نهاد قضایی، به خصوص دادستانی. باید قوانین اصلاح و احاله پرونده شهروندان به دادگاههای نظامی متوقف گردد.

8- بازسازی ساختار پلیس؛ وزارت کشور باید تحت نظارت نهاد قضایی و هیأت های پارلمانی در آید.

9- ایجاد سیستم جامع مبارزه با فساد اقتصادی، اداری و سیاسی

10- بازبینی در توافقات خارجی که نظام فعلی آن را امضاء نموده است. توافقاتی که در آن بخشی از خاک مصر واگذار شده یا ثروت ملی هدر رفته است.

11- وضع قوانین جدی انتخابات برای سهیم بودن تمامی کاندیداها از امکانات اقتصادی و رسانه ای و منع یاری های اقتصادی از خارج مصر

محمد علی که در سال های گذشته بعنوان سرمایه گذار چندین پروژه ارتش مصر را به دست گرفته بود در شهریور ماه با انتشار ویدئوهایی از فساد در خانواده السیسی و سران ارتش سخن گفت و مدعی شد که اسناد زیادی از موارد فساد حکومتی در دست دارد و انتها در روزهای 30 شهریور تا 5 مهر خیابان های مصر برای اولین پس از روی کار آمدن السیسی شاهد تظاهرات ضد حکومتی بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "معارض معروف مصری از ائتلاف با گروههای مخالف السیسی اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معارض معروف مصری از ائتلاف با گروههای مخالف السیسی اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید