پرداختن به گیلان باعث تحول و رونق اقتصاد ملی می گردد

به گزارش گردشگران شاد، خبرنگاران/گیلان رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه پرداختن و توجه به گیلان تحقق تحول و رونق اقتصاد ملی را در پی دارد، گفت: تا به امروز کارت مبادلات مرزی برای 264 خانوار مرزی در استان صادر شده است.

پرداختن به گیلان باعث تحول و رونق اقتصاد ملی می گردد

دلق پوش امروز(پنج شنبه) در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان و شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت که با حضور وزیر نیرو در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار گردید، اظهار کرد: گیلان، استانی دارای ظرفیت های بسیار با زیرساخت های مناسب برای مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خزر و آسیای میانه است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان اضافه کرد: گیلان دروازه ورود به آسیای میانه و اروپای شرقی است و با استفاده از ظرفیت های ریلی، دریایی و خشکی در کمترین فاصله از کشورهای همسایه قرار گرفته است، با برقراری کریدور شمال - جنوب به وسیله مرز آستارا، می توان زمینه توسعه صادرات را از سراسر کشور تسهیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه پرداختن و توجه به گیلان تحقق تحول و رونق اقتصاد ملی را فراهم می نماید، گفت: تا به امروز کارت مبادلات مرزی برای 264 خانوار مرزی در استان صادر شده است.

دلق پوش، با بیان اینکه تا به امروز 92 کارت بازرگانی برای تجار و بازرگانان گیلان صادر شده است، توضیح داد: 189 کارت بازرگانی در استان تمدید اعتبار و همچنین چهار کارت بازرگانی ابطال شده است.

وی با بیان هم اکنون 615 کارت بازرگانی فعال در استان داریم، گفت: در راستای توسعه صادرات غیرنفتی با حمایت تجار اخیرا نمایشگاه ساخت محصولات داخل را در باکو برگزار کردیم.

رئیس سازمان صمت گیلان اعلام کرد: در امسال 500 میلیون دلار صادرات محصولات غیرنفتی را برای گیلان هدفگذاری نموده ایم که تا به امروز 308 میلیون دلار معادل 60 درصد آن تحقق یافته است.

در ادامه رضا یوسف نژاد، ناظر گمرکات گیلان اظهار کرد: در سالجاری 556تن کالا به ارزش 308 میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی، نباتی، معدنی، شیشه و پلاستیک داشتیم که عمده این محصولات به روسیه صادر شده است.

وی ادامه داد: در 9 ماه امسال 930 هزارتن کالا به ارزش 664 میلیون دلار به گمرکات ما وارد شده است. اغلب این کالاها شامل گوشت، خوراکی، چوب و محصولات چوبی هستند.

ناظر گمرکات گیلان گفت: 70 درصد صادرات ما به کشور روسیه انجام گرفته است. در حال حاضر صادر و وارد کنندگان می توانند از تخفیفات اورآسیا برخوردار شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پرداختن به گیلان باعث تحول و رونق اقتصاد ملی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداختن به گیلان باعث تحول و رونق اقتصاد ملی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید