پوتین 135 هزار جوان روس را به خدمت سربازی فراخواند

به گزارش گردشگران شاد، به رغم احتمال به تعویق افتادن اعزام بهاره خدمت سربازی در روسیه به دلیل شیوع ویروس کرونا، رئیس جمهوری این کشور حکم اعزام به خدمت سربازی 135 هزار نفر شهروندان مشمول طی سه ماه آینده را امضاء کرد.

پوتین 135 هزار جوان روس را به خدمت سربازی فراخواند

به گزارش گروه بین الملل گردشگران شاد به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه حکم مربوط به فراخوان 135 هزار نفر برای گذراندن خدمت سربازی در فدراسیون روسیه از اول ماه آوریل (13 فروردین ماه) را امضاء کرد.

بر اساس این حکم که متن آن در پرتال اینترنتی رسمی اطلاعات قانونی روسیه منتشر شد، آمده است: از اول ماه آوریل تا 15 جولای سال 2020 (13 فروردین الی 25 تیر ماه)، شهروندان فدراسیون روسیه در گروه سنی 18 تا 27 سال که جزو نیروهای ذخیره نبوده و مشمول خدمت سربازی هستند، به تعداد 135.000 نفر برای انجام وظیفه سربازی فرا خوانده شوند.

گفتنی است که بهار سال گذشته (2019) نیز تعداد 135 هزار نفر برای گذراندن خدمت سربازی در صفوف نیروهای مسلح ارتش روسیه اعزام شدند.

در حکم رئیس جمهوری روسیه همچنین انفصال از خدمت سربازان، ملوانان و رده های نظامی بالاتر نظامی که دوره مدت خدمت آنها به انتها رسیده، هم مقرر شده است.

پیش از این ، مقامات کرملین یادآور شده بودند که امکان به تعویق افتادن اعزام به سربازی بهاره، با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور در حال آنالیز است.

البته پیش از این سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه اعلام نموده بود، کلیه سربازان وظیفه در بدو ورود به واحدهای نظامی، دوره قرنطینه اجباری دو هفته ای را پشت سر می گذارند تا از سلامت کامل آنها اطمینان حاصل گردد.

بر اساس اطلاعات نشریه داخلی وزارت دفاع ، تا به امروز بیش از سه هزار و هفتصد نفر از پرسنل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه آزمایش مربوط به آلودگی به ویروس کرونا را انجام داده اند. البته هنوز در میان نیروهای مسلح روسیه ، هیچ موردی از بیماری کرونا ثبت نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پوتین 135 هزار جوان روس را به خدمت سربازی فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین 135 هزار جوان روس را به خدمت سربازی فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید