کردستان می تواند مقصد اصلی گردشگری باشد

به گزارش گردشگران شاد، معاون گردشگری کشور در اولین همایش بین المللی گردشگری و توسعه با موضوع چالش ها و راهبردها، که در کردستان برگزار گشت، گفت: با توجه به پتانسیل های مختلف طبیعی، تاریخی و فرهنگی امکان تبدیل شدن استان کردستان به عنوان یک مقصد اصلی گردشگری وجود دارد.

کردستان می تواند مقصد اصلی گردشگری باشد

به گزارش گردشگران شاد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، ولی تیموری ضمن تأکید بر توسعه زیرساخت های گردشگری استان و تغییر دیدگاه ها نسبت به صنعت گردشگری کردستان اضافه کرد: سه استان کردستان، سیستان و بلوچستان و سمنان در اولویت برنامه های توسعه ای معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور است.

او با اشاره به پیشرفت های گسترده در بخش تحولات دیجیتالی اظهار کرد: تحولات دیجیتال مورد توصیه در سطح جهانی است، بر این اساس ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم و برنامه ها و راهبردهایمان را، در این راستا مدنظر قرار دهیم.

معاون گردشگری کشور هم جواری کردستان با کشور عراق را یکی از نقاط قوت این استان برشمرد و گفت: برای توسعه همکاری و گسترش مناسبات در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری با کشور عراق آماده همکاری هستیم.

او اضافه کرد: در بخش های طبیعت گردی و گردشگری روستایی کردستان سرمایه گذاری خواهیم کرد و از تمامی سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای ورود به این استان حمایت می کنیم.

تیموری اظهار کرد: خوشبختانه روز گردشگری در تقویم رسمی کشور به عنوان یک رویداد ثبت شد که این موضوع جای خرسندی است.

او اظهار کرد: علاوه بر پنج اثری که در منطقه غرب کشور ثبت جهانی شده است، هورامان هم در اولویت ثبت جهانی است که این اقدام بر اهمیت این منطقه درزمینهٔ گردشگری خواهد اضافه کرد.

معاون گردشگری کشور به جهش بسیار خوب گردشگری در شش ماهه اول سال در کردستان اشاره کرد و گفت: منطقه غرب کشور یک پایلوت برای تعریف مسیرهای جدید گردشگری است و ما در این زمینه در حال برنامه ریزی هستیم.

در این همایش، مسئولانی از استان کردستان و نیز مسئولانی از کشور عراق و جمعی از پژوهشگران و فعالان بخش خصوصی دو کشور ایران و عراق نیز حضور داشتند.

منبع: میراث آریا

به "کردستان می تواند مقصد اصلی گردشگری باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کردستان می تواند مقصد اصلی گردشگری باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید