کره شمالی: در مذاکرات مشمئزکننده با آمریکا شرکت نمی کنیم

به گزارش گردشگران شاد، وزارت خارجه کره شمالی در پی شکست مذاکرات استکهلم هشدار داد، تازمانیکه آمریکا از سیاست های خصمانه علیه پیونگ یانگ عقب نشینی نکند، کره شمالی دیگر در گفت وگوهای مشمئزکننده با این کشور شرکت نخواهد کرد.

کره شمالی: در مذاکرات مشمئزکننده با آمریکا شرکت نمی کنیم

به گزارش گروه بین الملل گردشگران شاد، وزارت خارجه کره شمالی روز گذشته (یکشنبه) با صدور بیانیه ای در خصوص شکست مذاکرات کارشناسی اخیر با آمریکا تأکید کرد که واشنگتن همچنان به سیاست های خصمانه علیه کره شمالی اصرار می ورزد و در برگزاری مذاکرات ارزشمند با پیونگ یانگ ناتوان است و اظهارات دروغین علیه این کشور مطرح می کند.

بیانیه وزارت خارجه کره شمالی در پی مذاکرات روز شنبه هفته جاری کنندگان آمریکا و کره شمالی در استکهلم سوئد صادر شد که به شکست منتهی شد.

مذاکرات روز شنبه در استکهلم بعد از آن به شکست منتهی شد که هیأت کره شمالی، این گفت وگوها را به صورت نیمه کاره رها و تأکید کردند که این گفت وگوها انتظاراتشان را برآورده نکرده است.

طبق این گزارش، بیانیه کره شمالی در واکنش به تلاش های واشنگتن برای کم اهمیت جلوه دادن میزان شکست این مذاکرات صادر شده است، زیرا وزارت خارجه آمریکا اصرار دارد که پیونگ یانگ موافقت کرده که ظرف دو هفته، مذاکرات جدیدی از سرگرفته شود و این در حالی است که اظهارات کیم میونگ گیل مذاکره کننده اتمی کره شمالی، چنین چیزی را تأیید نمی کند.

کیم میونگ گیل رئیس تیم مذاکره کننده کره شمالی اظهار داشت: ما از این موضوع ناامید شده ایم که آمریکا هیچ چیزی را بر روی میز مذاکره قرار نداده است. هم اکنون آمریکا مسئولیت ادامه مذاکرات را بر عهده دارد.

وزارت خارجه کره شمالی با اینحال ابراز تردید کرد که آمریکا بتواند ظرف دو هفته، پیشنهاد مهم و جدی و ارزشمندی را به پیونگ یانگ ارائه دهد.

در بیانیه وزارت خارجه کره شمالی اینگونه آمده است: آمریکا یک روایت کاملاً بی اساس را اشاعه می دهد که می گوید هر دو طرف آمادگی دارند ظرف دو هفته با یکدیگر دیدار کنند زیرا بعد از گذشت 99 روز از نشست پانمونجوم (میان ترامپ و کیم) هیچ اتفاقی نیافتاده است و بعید است که ظرف دو هفته پیشنهادی متناسب با انتظارات کره شمالی و نگرانی های جامعه جهانی، ارائه شود.

پیونگ یانگ تأکید دارد که آمریکا از مذاکرات استکهلم بعنوان یک واقعه افتخارآمیز برای تحقق اهداف سیاسی خود در سوء استفاده از گفت وگوهای کره شمالی-آمریکا برای وقایع سیاسی داخلی اشان (انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا) بهره برده است.

اظهارات وزارت خارجه کره شمالی بعد از آن مطرح شده است که واشنگتن اخیراً مدعی شد که مذاکرات خوبی با مقامات کره شمالی در استکهلم انجام داده است. (جزئیات بیشتر)

وزارت خارجه کره شمالی ضمن انتقاد از رویکرد خصمانه آمریکا در قبال این کشور نوشت: تا زمانیکه آمریکا گام ویژه ای در زمینه عقب نشینی کامل و بدون بازگشت از سیاست های خصمانه در قبال کره شمالی برندارد، قصد نداریم مثل این بار، در مذاکرات مشمئزکننده (با آمریکا) مشارکت کنیم.

این بیانیه سپس در انتها، سرنوشت مذاکرات آینده کره شمالی با آمریکا را به رویکرد آمریکا در قبال پیونگ یاگ منوط کرد و نوشت: همانطور که به وضوح شیوه حل مشکل را بیان کردیم، سرنوشت مذاکرات آمریکا-کره شمالی به رویکرد آمریکا بستگی دارد و ضرب الاجل آن، انتها امسال است.

اولین نشست میان ترامپ و کیم در ژوئن 2018 بدون پیشرفت چشمگیری به انتها رسید و طبق گزارش راشاتودی، شکست مذاکرات استکهلم، آینده گفت وگو میان کنندگان آمریکا و کره شمالی را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "کره شمالی: در مذاکرات مشمئزکننده با آمریکا شرکت نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی: در مذاکرات مشمئزکننده با آمریکا شرکت نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید