7 دلیل برای استفاده از لانچر مایکروسافت در گوشی های اندرویدی

به گزارش گردشگران شاد، اگرچه از مرگ پلتفرم ویندوز فون مدت ها می گذرد، ولی در گوشی های اندرویدی با استفاده از لانچر مایکروسافت می توانید از بخشی از تجربه کاربری ویندوز استفاده کنید. این لانچر به خصوص برای افرادی که تا حد زیادی از سرویس های مایکروسافت استفاده می نمایند، امکانات خوبی به ارمغان می آورد.

7 دلیل برای استفاده از لانچر مایکروسافت در گوشی های اندرویدی

اما این لانچر دقیقا از چه ویژگی هایی بهره می برد و نسبت به دیگر لانچرها چه مزایایی دارد؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم.

چرا اصلا لانچر مایکروسافت وجود دارد؟

از لحاظ تاریخی، مایکروسافت با وجود کوشش های فراوان، هیچوقت نتوانست در حوزه گوشی های هوشمند به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کند. مدیران مایکروسافت هم بالاخره شکست را به طور کامل پذیرفته اند و دیگر می دانند در حوزه سیستم عامل موبایل نمی توانند با گوگل و اپل رقابت نمایند. به همین خاطر، برای حضور بیشتر در این حوزه به استراتژی های دیگری روی آورده اند.

یکی از این استراتژی ها، توجه بسیار زیاد به اکوسیستم اندروید بوده است. در فروشگاه آنلاین مایکروسافت، حالا گوشی های اندرویدی فروخته می گردد و تقریبا تمام اپلیکیشن های این شرکت در پلی استور بازطراحی شده اند و لانچر مایکروسافت به عنوان شیرازه این اپلیکیشن ها و سرویس ها انجام وظیفه می نماید.

نحوه دانلود و نصب لانچر مایکروسافت

به وسیله گوگل پلی استور به راحتی می توانید لانچر مایکروسافت را دانلود کنید و نصب آن هم مانند انواع و اقسام اپلیکیشن ها است. در این میان برخلاف بسیاری از لانچرهای اندروید، بهره گیری از تمام امکانات لانچر مایکروسافت کاملا رایگان است و لزومی به پرداخت مبلغ جداگانه یا بهره گیری از نسخه های کرک شده وجود ندارد.

زمانی که لانچر مایکروسافت را برای نخستین بار اجرا می کنید، یک فرایند نصب ساده را باید پشت سر بگذارید. در ابتدا می توانید از بین تصویر پس زمینه فعلی یا تصاویر روزانه بینگ دست به انتخاب بزنید و بعد از آن باید اپلیکیشن هایی که در هوم اسکرین قرار می گیرند، تعیین کنید.

دانلود: Microsoft Launcher

لانچر مایکروسافت چه حرفی برای گفتن دارد؟

در این بخش از مطلب به مهم ترین ویژگی های لانچر مایکروسافت می پردازیم.

1. بخش فید

مهم ترین ویژگی لانچر مایکروسافت این است که یکپارچگی خیلی خوبی با دیگر سرویس ها و اپلیکیشن های این شرکت دارد. در همین رابطه، باید به بخش فید (Feed) اشاره کنیم که در هوم اسکرین به وسیله سوایپ چپ می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. در بخش Feed سه تب مختلف به نام های Glance، News و Timeline توجه را جلب می نمایند.

Glance

Glance یک فهرست جامع را نمایش می دهد تا به وسیله آن بتوانید برای انجام کارهای مختلف برنامه ریزی داشته باشید. به عنوان مثال در این بخش مواردی مانند قرارهای ثبت شده در تقویم، کارهای مربوط به آینده نزدیک، یادداشت های نوشته شده در ویندوز 10 و دیگر موارد به نمایش درمی آید. روی هم رفته، در این بخش به 11 ویجت دسترسی دارید.

News

تب اخبار یا News نسخه داخلی اپلیکیشن Microsoft News در لانچر مایکروسافت است. در این بخش برای پیگیری اخبار می توانید کشور و موضوع های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. متأسفانه برای انتخاب موضوع های خاص تر قابلیتی تعبیه نشده تا بتوانید به اخبار مربوط به آن ها هم دسترسی داشته باشید.

Timeline

در بخش Timeline به تمام فعالیت های مرتبط با اکانت مایکروسافت خود دسترسی دارید و این شامل ویندوز، تبلت های سرفیس، آفیس 365 و دیگر موارد می گردد. به عنوان مثال اگر مشغول ویرایش متن در برنامه Word هستید، با ضربه بر کارت موردنظر، به وسیله همان گوشی و اپلیکیشن Word می توانید ویرایش را ادامه دهید. این ویژگی برای افرادی که می خواهند به وسیله گجت های مختلف کار موردنظر خود را انجام دهند، مثمر ثمر واقع می گردد.

چرا لانچرهای اندروید دیگر محبوبیت گذشته را ندارند؟

2. کورتانا

همانطور که احتمالا انتظارش را داشتید، دستیار دیجیتالی کورتانا هم بخش مهمی از لانچر مایکروسافت را تشکیل می دهد. مانند ویندوز، با گفتن عبارت Hey Cortana می توانید از آن بهره ببرید. مانند دیگر دستیارهای دیجیتالی، از کورتانا می توانید برای انجام کارهای مختلف بهره ببرید.

3. داک

لانچر مایکروسافت از یک داک مفید پشتیبانی می نماید که می توانید در آن ترکیبی از اپلیکیشن ها، مخاطبین، ویجت ها، میانبرهای سیستم عامل (مانند وای فای و تنظیم روشنایی) را قرار دهید. در این بخش با توجه به احتیاج خود می توانید تعداد زیادی از این موارد را قرار دهید تا بدون هیچ دردسری و بدون فوت وقت به آن ها دسترسی داشته باشید.

4. شخصی سازی هوم اسکرین

مانند دیگر لانچرهای اندروید، لانچر مایکروسافت هم در زمینه شخصی سازی هوم اسکرین از امکانات مختلفی بهره می برد. به عنوان مثال، می توانید مواردی مانند چینش و اندازه آیکون اپلیکیشن ها و ظاهر پوشه ها را تغییر دهید و با قفل کردن هوم اسکرین هم جلوی تغییر چینش آیکون اپلیکیشن ها گرفته می گردد.

5. شخصی سازی اپ دراور

با سوایپ به بالا به وسیله پایین نمایشگر، روانه بخش اپ دراور (App Drawer) می شوید که به صورت پیش فرض تمام اپلیکیشن های نصب شده در گوشی را نمایش می دهد. با این حال به لطف قابلیت های شخصی سازی، می توانید این بخش را تا حدی متحول کنید. اگر بر آیکون سه نقطه در سمت راست بخش فوقانی ضربه بزنید، می توانید از بین گزینه های vertical grid (شبکه عمودی)، horizontal grid (شبکه افقی) یا alphabetical list (فهرست به ترتیب حروف الفبا) دست به انتخاب بزنید. از دیگر قابلیت ها می توانیم به فعال یا غیرفعال سازی نمایش آیکون اپلیکیشن های به تازگی باز شده و تنظیم تعداد آیکون اپلیکیشن ها در هر ردیف و ستون اشاره کنیم که در هر ردیف می توانید حداکثر 12 آیکون قرار دهید. ضمناً باید به قابلیت مخفی سازی آیکون اپلیکیشن های موردنظر هم اشاره کنیم.

6. تم های مختلف

لانچر مایکروسافت از تم روشن، تم تاریک و تم شفاف پشتیبانی می نماید. همچنین می توانید دیگر بخش های تم مانند میزان مات یا شفاف بودن و رنگ های آن را شخصی سازی کنید.

7. فرمان های حرکتی

کاربران لانچر مایکروسافت در زمینه فرمان های حرکتی هم می توانند دست به شخصی سازی بزنند. بخش های مختلف این لانچر مانند کورتانا، داک و فید از فرمان های حرکتی پشتیبانی می نمایند.

دیگر لانچرهای اندروید

لانچر مایکروسافت روی هم رفته از امکانات زیادی بهره می برد و اگر از رابط کاربری گوشی اندرویدی خود خسته شده اید، بهتر است این لانچر را امتحان کنید. اما اگر به هر دلیلی این لانچر مطابق با سلیقه شما نیست، خوشبختانه در این زمینه حق انتخاب زیادی دارد. اگرچه در این میان نمونه هایی مانند Nova Launcher قدمت زیادی دارند و در عین حال بسیار محبوب هستند، اما فقط به نمونه های قدیمی و مشهور بسنده نکنید و به نمونه های تازه نفس هم نگاهی بیندازید.

آنالیز و مقایسه بهترین لانچرهای اندروید

منبع: Make Use Of

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 دلیل برای استفاده از لانچر مایکروسافت در گوشی های اندرویدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 دلیل برای استفاده از لانچر مایکروسافت در گوشی های اندرویدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید