مایکروسافت سرفیس دوئو معرفی گردید: گوشی تاشو اندرویدی با طراحی بی نظیر و دو صفحه نمایش مجزا

به گزارش گردشگران شاد، خاتمه پس از چندین سال انتشار انواع خبرها و شایعات، کدنام ها و پروژه های مختلف، گوشی موبایل تاشو و انعطاف پذیر مایکروسافت معرفی گردید.

مایکروسافت سرفیس دوئو معرفی گردید: گوشی تاشو اندرویدی با طراحی بی نظیر و دو صفحه نمایش مجزا

مایکروسافت سرفیس دوئو (Surface Duo) می خواهد اعتبار از دست رفته مایکروسافت در صنعت موبایل را برگرداند و با همکاری گوگل، قابلیت ها و توانایی های جدیدی از سیستم عامل اندروید را به نمایش بگذارد.

طراحی سرفیس دوئو تا حدود زیادی شبیه به طراحی سرفیس نئو است. از دو نمایشگر 5.6 اینچی شکل گرفته است که در حالت تبلت تبدیل به یک نمایشگر 8.3 اینچی می شوند ولی لولاهایی وسط این دو نمایشگر کار گذاشته شده است.

این دو نمایشگر امکان تغییر زاویه 360 درجه ای دارند و به معنای واقعی کلمه انعطاف پذیر هستند. در هر صفحه نمایش می توان یک اپلیکیشن اجرا کرد تا بهره وری و کارآمدی کاربران افزایش پیدا کند و به طور همزمان با دو اپ کار نمایند.

طراحی بی نقص در کنار کارایی بالا

در تصاویری که مایکروسافت از این گوشی نشان داد؛ می توان صفحه نمایش دوم را به یک صفحه کلید، ماوس و یک کنترلر گیم تبدیل کرد. از این تصاویر می گردد فهمید که مایکروسافت یک طراحی بسیار ظریف، مهندسی و همه جانبه برای سرفیس دوئو انجام داده است تا به مسائل گلکسی فولد گرفتار نگردد.

این دستگاه از سیستم عامل اندروید بهره می برد که البته ظاهری مشابه با ویندوز 10X دارد. در نتیجه، کاربران این گوشی علاوه بر اینکه می توانند تمام اپلیکیشن های اندرویدی را روی سرفیس دوئو نصب نمایند؛ قادر خواهند بود نسخه کامل آفیس، مرورگر وب اج و دیگر اپ های اختصاصی مایکروسافت را هم نصب و استاده نمایند.

در طراحی این گوشی هیچ دوربین بیرونی یا پشتی دیده نمی گردد و فقط روی لبه بالایی یکی از صفحه نمایش ها روزنه لنزی دیده می گردد. بعضی از رسانه ها می گویند برای دریافت عکس با این دستگاه باید صفحه نمایش ها را به طور کامل چرخانده و پشت به هم قرار داد.

این احتمال هم وجود دارد که در نسخه نهایی، مایکروسافت تغییراتی در طراحی داده باشد و شاهد یک دوربین بیرونی هم باشیم. مایکروسافت سرفیس دوئو را سال 2020 عرضه خواهد نمود و به اندازه کافی زمان دارد تا آخرین تغییرات و بهبودها را روی آن انجام دهد.

به همین دلیل، جزئیات زیادی از مشخصات سخت افزاری این گوشی مایکروسافت در مراسم رونمایی منتشر نشد. فقط می دانیم که از پردازنده اسنپدراگون 855 بهره می برد که آن هم از زبان نشریه وایرد شایع شده است.

قطعا عرضه مایکروسافت سرفیس دوئو می تواند بازار گوشی های تاشو و انعطاف پذیر و دستگاه های دو نمایشگره همراه را متحول کند و رقیبی سرسخت برای گوشی های تاشویی مانند سامسونگ فولد، هواوی میت ایکس و سایرین باشد.

منبع

منبع: یک پزشک

به "مایکروسافت سرفیس دوئو معرفی گردید: گوشی تاشو اندرویدی با طراحی بی نظیر و دو صفحه نمایش مجزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت سرفیس دوئو معرفی گردید: گوشی تاشو اندرویدی با طراحی بی نظیر و دو صفحه نمایش مجزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید