اسپر: شمار نیروها در افغانستان تا نوامبر به زیر 5 هزار نفر کاهش می یابد

به گزارش گردشگران شاد، وزیر دفاع آمریکا بیان نمود که شمار نظامیان مستقر این کشور در افغانستان تا ماه نوامبر به زیر 5 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

اسپر: شمار نیروها در افغانستان تا نوامبر به زیر 5 هزار نفر کاهش می یابد

به گزارش گروه بین الملل گردشگران شاد، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا گفت که تا پایان ماه نوامبر شمار نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان به کمتر از 5 هزار نظامی کاهش می یابد.

اسپر به فاکس نیوز گفت که پنتاگون باید اعضای کنگره را در جریان این برنامه بگذارد و همچنین باید اطمینان حاصل کند که آمریکا مورد تهدید تروریست ها در افغانستان قرار ندارد.

هفته گذشته نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تبادل نظر با وبسایت خبری اکسیوس گفته بود: در بازه زمان بسیار کوتاهی نیرو ها را به 8 هزار نفر کاهش می دهیم و پس از آن نیز نیرو ها به 4 هزار نفر کاهش می یابند، فعلاً در حال مذاکره هستیم.

رئیس جمهور آمریکا بدون معین زمان دقیقی تاکید نموده بود که این کاهش سطح نیرو ها بسیار زود رخ خواهد داد.

اظهارات ترامپ و اسپر درباره کاهش نیرو های آمریکایی مستقر در افغانستان در حالی مطرح می گردد که به گفته مقامات افغان توافقنامه قطر تاثیری بر کاهش سطح خشونت ها نداشته است.

از طرف دیگر ژنرال کنت مکنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا نیز چندی پیش گفته بود که کاهش نیرو ها از 8600 نفر مشروط به کاهش خشونت ها توسط طالبان است و تصریح نموده بود که این گروه شرایط خروج آمریکا از افغانستان را تامین ننموده است.

بعضی کارشناسان بر این باورند که ترامپ مصمم است تحت هر شرایطی و حتی بدون تعهد دریافت از طالبان برای تامین آتش بس و یا کاهش خشونت ها علیه نیرو های افغان، نیرو های آمریکایی را از افغانستان خارج کند و با برجسته سازی خروج نیرو ها به عنوان یک دستاورد عظیم سیاسی شانس پیروزی اش را در انتخابات افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اسپر: شمار نیروها در افغانستان تا نوامبر به زیر 5 هزار نفر کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپر: شمار نیروها در افغانستان تا نوامبر به زیر 5 هزار نفر کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید