بازگشت شاخص بورس چقدر احتمال دارد؟

به گزارش گردشگران شاد، شاخص کل بازار سهام از 10 آذر ماه تا روز شنبه حدود 62 هزار واحد رشد نموده بود، اما شاخص کل طی معاملات 3 روز گذشته حدود 97 هزار واحد ریزش نموده است. این افت شاخص، نگرانی های جدیدی بین سهامداران ایجاد نموده است و آن ها می خواهند بدانند که بازگشت شاخص و فرایند صعودی آن چقدر احتمال دارد؟

بازگشت شاخص بورس چقدر احتمال دارد؟

به گزارش تجارت نیوز، حمید اسدی، حقوقدان بازار سرمایه در رابطه با احتیاج های اساسی بازار سهام در شرایط حاضر گفت: بازگشت شاخص کل بستگی به دو عامل دارد؛ اول اینکه باید سریعا محدودیت هایی برای بازارگردان ها در خرید سهام وضع گردد. عامل دوم هم حمایت از بازار سرمایه به وسیله صندوق تثبیت بازار سرمایه است.

به عبارتی به گفته این کارشناس در بازار سرمایه باید به منظور جلوگیری از نوسان گیری بازارگردان ها محدودیت هایی در خرید سهم ها اعمال گردد و از طرفی حالت فرسایشی و پر تنش بازار سرمایه باید به وسیله حمایت از بین برود.

این کارشناس در رابطه با شرط بازگشت فرایند صعودی شاخص کل گفت: بازگشت شاخص کل بستگی به دو عامل ذکر شده دارد و اگر اقدامی در رابطه با نوسان گیری بازارگردان ها صورت نگیرد ممکن است عرضه ها تا هفته آینده ادامه داشته باشد. این در حالی است که ریزش شاخص کل در این هفته قابل توجه بوده و نزول شاخص در 3 روز معاملاتی اخیر، تمام فرایند صعودی دو هفته قبل بازار سهام را از بین برده است.

منبع: فرارو

به "بازگشت شاخص بورس چقدر احتمال دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت شاخص بورس چقدر احتمال دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید