فراوری واکسن کرایوژل برای مقابله با سرطان خون

به گزارش گردشگران شاد، برای افراد مبتلا به سرطان خون، شیمی درمانی تنها روش قابل اعتماد پزشکی محسوب می گردد، خطرات و مسائل جانبی شیمی درمانی باعث کوشش برای ابداع روشی جدید شده است.

فراوری واکسن کرایوژل برای مقابله با سرطان خون

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی گردشگران شاد به نقل از نیواطلس، شیمی درمانی به سلول های سالم بدن انسان هم آسیب می زند و محققان دانشگاه هاروارد برای درمان قطعی سرطان خون واکسن جدیدی را ابداع نموده اند که می تواند در ترکیب با شیمی درمانی امید به بهبودی بیماران سرطانی را افزایش دهد.

واکسن یادشده که بر روی موش ها آزمایش شده قادر به نابودی سلول های سرطانی و جلوگیری از بازگشت آنها برای مدت زمانی طولانی تر است. واکسن یادشده که از نوعی ژل طبی به نام کرایوژل فراوری شده می تواند قابلیت های سیستم ایمنی بدن را برای شناسایی خطرات و مسائل تقویت کند و آن را برای واکنش جدی تر به تکاپو بیندازد.

در شرایطی که بیشتر واکسن های بیماری سرطان که در دست فراوری هستند، حالت مایع دارند، این واکسن جامد است و با این حال می تواند به درون تومورهای سرطانی نفوذ کند. واکسن مذکور دارای مولکول های زیستی و آنتی ژن هایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می نمایند. در شرایطی که این واکسن بر روی موش ها عملکرد مناسبی داشته باید منتظر ماند و دید در آینده استفاده از آن بر روی انسان ها امکان پذیر خواهد شد یا خیر.

https://newatlas.com/medical/solid-cryogel-vaccine-cures-protects-against-blood-cancer-mice/

منبع: خبرگزاری فارس

به "فراوری واکسن کرایوژل برای مقابله با سرطان خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری واکسن کرایوژل برای مقابله با سرطان خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید