جزئیات تازه درباره طول مناطق امن در شمال سوریه

به گزارش گردشگران شاد، ایسنا نوشت: منابع نظامی ترکیه اعلام کردند که طول منطقه امن در شمال سوریه در مرحله نخست به 120 کیلومتر می رسد.

جزئیات تازه درباره طول مناطق امن در شمال سوریه

به گزارش پایگاه خبری العهد، منابع نظامی ترکیه اظهار داشتند: آتش بس در شمال شرق سوریه فردا سه شنبه ساعت 19:00 به وقت گرینویچ سرانجام می یابد.

منابع مذکور همچنین اظهار داشتند: طول منطقه امن در شمال سوریه در مرحله نخست به 120 کیلومتر می رسد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع ترکیه از خنثی شدن 765 تروریست، آزادسازی 111 منطقه مسکونی و سیطره بر 1500 کیلومتر مربع در چارچوب عملیات نظامی چشمه صلح در شمال سوریه اطلاع داد.

ترکیه از اصطلاح خنثی شدن در اشاره به کشته، زخمی شدن یا بازداشت نیروهای کرد استفاده می نماید.

وزارت دفاع ترکیه همچنین اظهار داشت: به موجب توافق ترکیه و آمریکا، آنکارا از نزدیک خروج تروریست ها از این منطقه را طی 120 ساعت دنبال می نماید و تاکنون 120 خودروی زرهی از منطقه امن سوریه خارج شده اند.

اخیرا آنکارا و واشنگتن به توافقی برای تعلیق عملیات چشمه صلح دست یافتند که براساس آن منطقه امن در شمال سوریه باید تحت سیطره ارتش ترکیه باشد و نمودها نیز از آنجا عقب نشینی نمایند.

ترکیه از نهم اکتبر عملیاتی برون مرزی علیه نیروهای یگان های مدافع خلق کرد (ی پ گ) در شمال شرق سوریه شروع نموده و پیش از آن نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیروهای خود را از دو پایگاه در آن منطقه خارج کرد که با انتقادهای بین المللی گسترده ای روبرو شد.

عملیات ترکیه این نگرانی را به وجود آورده است که شبه نظامیان داعشی از زندان های تحت کنترل نمودها در شمال سوریه فرار نموده و دوباره خودشان را سازماندهی نمایند. اما آنکارا این نگرانی ها را بی اساس می داند.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "جزئیات تازه درباره طول مناطق امن در شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تازه درباره طول مناطق امن در شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید