جشنواره مهر مادر هیچ هزینه ای برای بخش های دولتی ندارد، جشنواره ای مستقل و خصوصی در عرصه فرهنگ و سینما

به گزارش گردشگران شاد، جشنواره مهر مادر یک حرکت فرهنگی در راستای تجلیل از جایگاه و مقام مادر است و خوشبختانه برغم برگزاری نخستین دوره آن با استقبال خوب نویسندگان، شاعران، طراحان، عکاسان و فیلمسازان و سینماگران روبرو شدیم.

جشنواره مهر مادر هیچ هزینه ای برای بخش های دولتی ندارد، جشنواره ای مستقل و خصوصی در عرصه فرهنگ و سینما

به گزارش گروه فرهنگی گردشگران شاد به نقل از روابط عمومی نخستین دوره از جشنواره فرهنگی هنری مهر مادر، عبدالستار کاکایی دبیر جشنواره با بیان این مطلب افزود: مادر در فرهنگ ما جایگاه بسیار ویژه ای دارد و چه در فرهنگ ایرانی و چه در فرهنگ اسلامی با الهام از زندگی و تعالیم حضرت خدیجه (س)، حضرت فاطمه زهرا (س) و بانو زینب (س) زنان و مادران از شخصیت های تاثیرگذار تاریخ بوده و هستند.

کاکایی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری مهر مادر توسط بخش خصوصی و با ساختاری مستقل تاکید کرد: این جشنواره از معدود حرکت های فرهنگی و هنری و سینمایی است که تماما توسط بخش خصوصی در حال انجام است و تحلیل بنده این است که ورود بخش های خصوصی به حوزه فرهنگ و مشارکت و تعامل آن ها به بخش های فرهنگی در مردمی سازی و مخاطب پذیری و پویایی فعالیت های فرهنگی تاثیرگذارتر است.

وی یادآور شد: جشنواره مهر مادر در 7 بخش فیلم های کوتاه داستانی و مستند، شعر و ترانه، داستان کوتاه، خاطره، نقاشی، پوستر و عکس تصمیم دارد ابعاد شخصیت اجتماعی و خانوادگی زنان را تقویت کند و با محور های مادران شهدا و ایثارگران و موضوع مهر مادر در تربیت فرزندان، ایثار و از خودگذشتگی مادران، حضرت زهرا (س) الگوی مادران، نقش شیر مادر در تغذیه نوزادان، مهر مادر از گذشته، حال و آینده، تاثیر مهر مادر درخانواده و اجتماع، مهر مادر در فرهنگ و آداب و رسوم، نقش مادربزرگ در تحکیم و انسجام خانواده و... گنجینه جدیدی از آثار مرتبط با مقام مادر فراهم می آورد.

کاکایی اعلام کرد: این موضوع در بین همه هنرمندان و افراد حرفه ای و نیمه حرفه ای ولوله ای ایجاد کرده که شرکت کنندگان 10 ساله تا 60 ساله با برخورداری از مقاطع کارشناسی تا دکترا را برانگیخته و باعث شده موضوع مادر در آثار هنری کشور ما تبلور پیدا کند.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری مهر مادر در باره حضور موثر بخش خصوصی در فرهنگ و هنر بیان نمود: در جامعه ما به خاطر فشار اقتصادی و تحریم های سنگین و کمرشکن، دولت مجبور است خودش را از هزینه های اضافی رها کند تا امور جاری را بگرداند، هرچند بنده به عنوان یک هنرمند از عملکرد دولت در این زمینه راضی نیستم. این جشنواره صد در صد توسط بخش خصوصی تامین می شود و هیچ بار اقتصادی روی دوش دولت ندارد و نکته قابل تعمق این است که علیرغم هزینه کرد تمام قد شرکت ویتانا، این جشنواره تبلیغ این واحد صنعتی نیست و در کنار 90 درصد موضوعات عمومی جشنواره پیرامون شخصیت مادر است.

کاکایی در پایان بیان نمود: در حالت کلی با توجه به نخستین دوره از برگزاری جشنواره، استقبال بی نظیری از موضوعات مختلف اجرا شده و امیدواریم در سال های آینده نیز با حمایت بخش خصوصی بتوانیم جشنواره را با ابعاد گسترده تری برگزار کنیم.

وی ضمن اعلام این خبر که مهلت دریافت آثار تا پایان آذر ماه جاری همچنان ادامه دارد از استقبال هنرمندان و نویسندگان و طراحان و سینماگران از این رویداد فرهنگی و هنری خبر داد حدود 4700 اثر تا به امروز در دبیرخانه جشنواره ثبت شده که از این تعداد 1086 اثر به هنرمندان استان تهران اختصاص دارد. بعد از تهران استان های اصفهان با 306 اثر ارسالی، خراسان رضوی با 270 اثر، فارس با 177 اثر و البرز با 175 اثر به ترتیب بیشترین آثار رسیده را داشتند.

وی افزود: از مجموع اثار رسیده، تعداد 1149 اثر در بخش فیلم و عکس به تفکیک 953 اثر در بخش عکس و 329 اثر در بخش فیلم بوده است. همچنین، 1409 اثر در بخش شعر و ترانه، 1082 اثر در بخش داستان، 398 اثر در بخش نقاشی، 241 اثر در بخش خاطره و 217 اثر در بخش پوستر تا کنون به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جشنواره مهر مادر هیچ هزینه ای برای بخش های دولتی ندارد، جشنواره ای مستقل و خصوصی در عرصه فرهنگ و سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره مهر مادر هیچ هزینه ای برای بخش های دولتی ندارد، جشنواره ای مستقل و خصوصی در عرصه فرهنگ و سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید