خبرنگاران حمایت از ایدههای خلاقانه و حرکت به جهانی تازه

به گزارش گردشگران شاد، تهران- خبرنگاران- بخش پیچیک که در دومین روز چهاردهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت برگزار شد میزبان تعدادی از فیلمسازان بود که بر حمایت از ایده های خلاقانه و حرکت به جهانی تازه تاکید شد.

خبرنگاران حمایت از ایدههای خلاقانه و حرکت به جهانی تازه

به گزارش خبرنگار سینمایی گردشگران شاد، بخش پیچیک چهاردهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت بعد از ظهر چهارشنبه (26 آذر) در دومین روز برگزاری جشنواره به صورت آنلاین و با حضور جمعی از فیلمسازان برگزار گشت.

الهام آقالری با فیلم سندرم آشیانه خالی، محمدصادق اسماعیلی گیسه لو، مهدیار پیرزاده خاکسپاری در آب، مهدی جبین شناس بازنشستگی آنلاین، محمدرضا خوش فرمان هانا، عطیه زارع اسیر 0339، محسن زارع انار نارس، محسن زارعی با نقاشی حرف بزن، گل اندام صفری داستان لیلا، سید احسان عمادی فرار از قصر، ماریا ماوتی آشیانه فاخته، حدیث متقی بر گستره سفره های چرین، الهام معروفی دیوار، علیرضا منصوری خوابگرد، آذر مهرابی صورت مجادله و حانیه یوسفیان پروژه پیش فراینده در این جلسه حضور داشتند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی همزمان با برگزاری چهاردهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت قصد دارد از طرح های تولیدی مستند با ویژگی های خلاقانه، مالی، دارای لحظه های ناب و با قابلیت حضور در عرصه بین المللی در قالب بخش پیچینگ حمایت کند.

هر یک از شرکت کنندگان در مدت زمان 7 تا 10 دقیقه راجع به فیلمشان توضیح دادند و سرمایه گذاران و تهیه کنندگان خارجی به شکل آنلاین (برخط) مخاطب و بیننده ارائه شرکت کنندگان بودند. بخشی از این مدت زمان اختصاص داده شده به شرکت کنندگان مختص به پخش تریلر فیلم های آنان بود.

کیفیت خوب با قرادادهای خوب

الهام آقالری اولین شرکت کننده این بخش در گفت وگو با ستاد خبری چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت درخصوص میزان تاثیرگذاری این بخش در فرایند مشارکت های بین المللی در ساخت فیلم و میزان جذب سرمایه گفت: امیدوارم این رویداد به جذب تهیه کنندگان بین المللی کمک کند. اگر فیلمسازی پیروز شود تا نظر تهیه کنندگان را برای ساخت فیلم مستند جلب کند به لحاظ مالی برای فیلمساز اتفاق بسیار خوبی خواهد افتاد.

وی اضافه نمود: ما فیلمسازان همیشه برای ساخت فیلم هایمان با مسائل مالی مواجهیم و حتی گاهی باید از فاکتورهای سینمایی خود کم کنیم به دلیل اینکه پولمان نمی رسد تا آنچه را که در ذهن داریم با قرارداداهایمان بسازیم، بنابراین وقتی قراردادهای خوبی با ما بسته شود کیفیت فیلم ها نیز ارتقا پیدا می کنند.

چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت با دبیری محمد حمیدی مقدم از 25 آذر شروع شده و تا دوم دی ادامه دارد. این رویداد برخط (آنلاین) برگزار می شود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حمایت از ایدههای خلاقانه و حرکت به جهانی تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمایت از ایدههای خلاقانه و حرکت به جهانی تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید