خبرنگاران قهرمان سابق جهان: لیگ نوجوانان کشتی دوره طلایی ظهور استعدادها است

به گزارش گردشگران شاد، همدان- خبرنگاران- ملی پوش سابق و قهرمان کشتی آزاد جام جهانی 2012 باکو گفت: راه اندازی لیگ نوجوانان کشتی اقدام مثبت از سوی این فدراسیون است چرا که این سن دوره طلایی برای ظهور و شکوفایی استعدادها به شمار می رود.

خبرنگاران قهرمان سابق جهان: لیگ نوجوانان کشتی دوره طلایی ظهور استعدادها است

محمدحسین سلطانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار گردشگران شاد گفت: حضور در لیگ این فرصت را به همه داشته های مستعد کشتی شهرستان ها می دهد تا در فضای عادلانه و به دور از هرگونه شائبه توانمندی های خود را اثبات کند و راستا را برای حضور در تیم ملی هموار سازد.

وی بیان نمود: لیگ نوجونان باعث می شود تا نخبه های کشتی شهرستان ها با انگیزه بهتری تمرین کنند ضمن اینکه با رویارویی مقابل حریفان داخلی، توان فنی و تکنیکی آنها به خوبی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

سلطانی افزود: برگزاری لیگ تصمیم گیری کادر فنی تیم ملی را برای انتخاب بهترین ها هموار می سازد و می توانند با نظارت بر عملکرد کشتی گیران مستعد، عدالت را برقرار کنند.

این مربی کشتی همدان گفت: منطقه ای شدن مرحله نخست مسابقات نیز اقدام خوب فدراسیون بود چرا که در هزینه ها صرفه جویی می شود.

وی با تاکید بر اینکه همدان با آمادگی کامل به این مسابقات اعزام می شود، گفت: کشتی نوجوانان این استان از سال گذشته تا به امروز پیشرفت های خوبی داشته است و مربیان سازنده با تلاش مضاعف نسبت به ارتقا سطح فنی و دانش کشتی گیران اقدام کرده اند.

سرمربی تیم کشتی نوجوانان همدان یادآور شد: لیگ کشور بهترین فرصت برای نوجوانان است تا با ارایه قابلیت های فنی خود قدم های رسیدن به دوبنده تیم ملی را هموار سازند.

سلطانی افزود: دوره نوجوانی بهترین زمان برای رشد جهشی در ورزش کشتی است و امیدوارم از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند.

وی گروه بندی همدان در غرب کشور را سخت دانست و گفت: با این حال هدف ما صعود به مرحله نهایی لیگ است چراکه به عنوان یکی از قطب های اصلی کشتی غرب کشور به شمار می رویم.

مربی کشتی همدان با تاکید بر لزوم هم اندیشی و تعامل مربیان سازنده شهرستان ها در جمع بندی اقدامات و نحوه انتخاب کشتی گیران تیم این استان برای حضور در لیگ نوجوانان کشور گفت: باید عزم خود را برای کسب قهرمانی در این مسابقات جزم کنیم.

لیگ کشتی آزاد نوجوانان تابستان امسال در هشت منطقه کشور برگزار می شود در هر منطقه یک تیم به مرحله نهایی راهیابی پیدا می کند و در نهایت تیم اول مناطق هشتگانه با دریافت حکم، مدال و جوایز قهرمانی فرصت حضور در یک مسابقه بین المللی را می یابد.

هر استان مجاز به معرفی 2 تیم و دست کم 10 کشتی گیر و حداکثر 25 کشتی گیر است و در هر مسابقه نباید با کمتر از هشت کشتی گیر شرکت کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران قهرمان سابق جهان: لیگ نوجوانان کشتی دوره طلایی ظهور استعدادها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قهرمان سابق جهان: لیگ نوجوانان کشتی دوره طلایی ظهور استعدادها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید